خبرگزاری کار ایران

رییس شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران:

تشکل قبلی خانه صنعت، معدن و تجارت غیر قانونی بود

کد خبر : ۹۷۶۲۷

تشکلی که تاکنون تحت عنوان خانه صنعت ایران فعالیت می‌کرده، قانونی نبوده است.

رییس شورای مرکزی خانه های صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تشکل قبلی خانه صنعت، معدن و تجارت غیر قانونی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالوهاب سهل آبادی،رییس شورای مرکزی خانه‌های صنعت ایران در یک نشست خبری اظهار داشت: تشکلی که تاکنون تحت عنوان خانه صنعت ایران فعالیت می‌کرده، قانونی نبوده است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه مهمترین مسئله صنعت انسجام است، افزود: خانه صنعت قبلی تنها یک موسسه بوده که 11 سهام دار داشت و اعضای ان عمدتا هیچ سمتی در خانه‌های صنعت استانی نداشته‌اند و ما بدنبال تشکلی قانونمند بودیم.

وی خاطر نشان کرد: موسسه قبلی جامع نبود و تنها یک موسسه خصوصی بود.

در تشکل جدید خانه صنعت، معدن و تجارت همه استان‌ها حضور دارند

در ادامه هادی غنیمی فرد، رییس پیشین خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: خانه صنعت و معدن و تجارت قبلی غیر قانونی بود و این تشکل که در حال حاضر اساسنامه‌اش تنظیم شده با تشکل قبلی متفاوت است چراکه در تشکل قبلی تمام استان‌ها مشارکت نداشتند و گرفتاری‌هایی ایجاد می‌شد.

وی گفت: اکنون که زمان جابجایی دولت‌ها بود بهترین زمان تغییر خانه صنعت معدن و تجارت ایران نیز محسوب می‌شد.

غنیمی فرد خاطر نشان کرد: زنده بودن تشکل‌های اقتصادی موجب حرکت و پویایی اقتصاد مملکت می‌شود.

نامه‌نگاری خانه‌های صنعت استانی به وزیر جدید صنعت

همچنین محمد رضا مرتضوی، نایب رییس خانه صنعت و معدن تجارت و عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در ادامه با بیان اینکه در دعوت عمومی از ۲۶ استان کشور اساسنامه خانه صنعت و معدن تجارت جدید تایید و تصویب شده است افزود: ‌ این خانه متشکل از ۷ هیات رئیسه از استان‌های کرمانشاه، تهران، ‌اردبیل، ‌یزد، گلستان، اراک و اصفهان است.

وی افزود: تدوین اساسنامه خانه صنعت و معدن جدید از یک ماه و نیم پیش آغاز شد تاکنون ۲۰ خانه صنعت و معدن در این تشکل حضور یافته و اساسنامه آن را تایید کرده‌اند و ما در انتظار مابقی استان‌ها در این خانه هستیم.

مرتضوی تصریح کرد: در تشکل قبلی امکان ثبت قانونی نبود و اساسنامه آن با یازده شخصیت حقیقی به ثبت رسید و این نکته حائز اهمیت است که آقایان دادگر و اشتهاری که در این موسسه فعالیت می‌کنند عضو هیچ خانه صنعت و معدنی نیستند بنابراین تصمیم بر این شد تشکلی واحد تاسیس شود تا کسانی که از اعضای واقعی خانه صنعت هستند در خانه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: اگر کسانی که در موسسه قبلی علاقه به کار اجتماعی دارند می‌توانند فعالیت کنند اما فعالیتشان غیر قانونی است.

نائب رییس خانه صنعت تهران از نامه‌نگاری خانه‌های صنعت استانی به وزیر جدید صنعت خبر داد و گفت: در این نامه به ضرورت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و لغو گشایش ال‌سی ۱۳۰ درصدی تأکید شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه اساسنامه شورای مرکزی خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها به تصویب رسیده است، گفت: از این پس این شورا تنها نماینده خانه‌های صنعت استانی است و تشکلی که تحت عنوان خانه صنعت و معدن ایران فعالیت می‌کند دیگر نماینده بخش خصوصی نیست.

وی گفت: ایران بیشترین نرخ افزایش حقوق و دستمزد را در جهان دارد و نیاز به سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی به دلیل مشکلات به وجود آمده ۳۳ برابر شده است.

در اقتصاد دولتی بخش خصوصی رشد نمی‌کند

در ادامه پیرموذن رئیس خانه صنعت و معدن تجارت اردبیل افزود: ‌ تشکل جدید خانه صنعت و معدن تجارت براساس پیام مردم شکل گرفت و به دلیل اینکه آقای غنیمی فرد نتوانست خانه صنعت و معدن تجارت قبلی را به ثبت قانونی برساند تشکل پیشین به عنوان بخش خصوصی و به نام موسسه ثبت شده بود.

وی افزود: کسانی که در حال حاضر در این موسسه هستند نمایندگان واقعی بخش خصوصی نیستند و به همین دلیل مطالبات ما هیچ‌گاه به گوش کسی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دولتی بخش خصوصی رشد نمی‌کند افزود: ‌ در سنوات گذشته بخش خصوصی در حوزه صنعت نتوانسته است از حقوق خود دفاع کند چراکه نماینده واقعی صنعت و معدن تجارت کشور در این تشکل فعال نبوده است ودر مقابل اتاق بازرگانی ایران اگر موفق بوده به دلیل این است که قوانین و چارت سازمانی داشته که کاملا رعایت شده است.

رییس خانه صنعت اردبیل با اشاره به اینکه تشکل خانه صنعت و معدن ایران بقال بوده نه نماینده واقعی بخش خصوصی، گفت: جلوی خودفروختگانی که بخواهند جلوی رشد صنعت را بگیرند می‌گیریم و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: از زمان تأسیس خانه صنعت و معدن ایران ۱۲ سال می‌گذرد اما فقط یک دوره انتخابات برای آن برگزار شده است و اعضای هیأت مدیره آن نیز دیگر عمدتا در تشکل‌های استانی خود هیچ سمتی ندارند.

خانه صنعت و معدن هیات مدیره موقت دارد

در ادامه فنایی رییس خانه صنعت یزد با اشاره به اینکه صنعت ایران دیگر نماینده تشکل‌ها و خانه‌های صنعت استانی نیست افزود: در حال حاضر شورای مرکزی خانه‌های صنعت با هیات مدیره موقت هفت نفره تشکیل شده است.

وی گفت: وظیفه موسسه قبلی این بود که اساسنامه جدید را با نظر استان‌ها تصویب کنند اما طی سه سال گذشته هیچ کسی از اعضای هیات مدیره استان‌ها انتخاب نشد و اصلاح اساس نامه سه سال طول کشید و همین امر باعث شد با صلاحدید استان‌ها این وظیفه توسط شوراهای استانی شکل بگیرد.

در خاتمه مهرابی بازرس تشکل جدید صنعت و معدن تجارت افزود: ‌ موسسه قبلی غیر قانونی است و افراد خودفروخته در آن فعالیت می‌کنند که صلاحیت اداره آن را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز