خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت نمایندگان اتاق‌های ایران و تهران:

ترخیص كالاهای اساسی از امروز/ رییس بانك مركزی در مورد اتهامات به واردكنندگان توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۸

«خوشبختانه از روز گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی و گمرک، واردات و ترخیص کالاهای اساسی در حال انجام است، بر این اساس مقرر شد بخشی از كالاها با تعهد، برخی با مسئولیت گمرك و بخشی دیگر با پرداخت مابه التفاوت ارز مرجع و مبادله ای از سوی بازرگانی دولتی وارد شود.»

عضو هیأت نمایندگان اتاق‌های ایران و تهران گفت: خوشبختانه روند ترخیص کالاهای اساسی از امروز آغاز شد و لازم است رییس کل بانک مرکزی در خصوص اتهاماتی که به واردکنندگان و سازمان توسعه تجارت ایران وارد کرده است توضیح دهد.

به گزارش ایلنا، محسن بهرامی ارض اقدس عضو هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر بهمنی رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: ایشان با گفتن «ارز دارو به خودرو و کالاهای لوکس اختصاص پیدا کرده است» بزرگ‌ترین اتهام را به واردکنندگان و سازمان توسعه تجارت ایران وارد كرد.

وی افزود: همه فعالین در حوزه تجارت انتظار تکذیب این خبر از سوی رییس بانک مرکزی را داشتند و رییس کل بانک مرکزی باید توضیح بدهد طی چند سال گذشته که حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ارز برای واردات تخصیص یافته چند درصدش برای واردات کالاهای لوکس صرف شده است.

بهرامی خاطر نشان کرد: دستگاههای مرتبط در حوزه واردات در آخرین روزهای کار دولت دهم دچار ناهماهنگی‌هایی شدند که خوشبختانه به نظر می‌رسد مشکلات مرتفع شده است.

وی در خصوص برطرف شدن مشکل واردات و ترخیص کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه از روز گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی و گمرک، واردات و ترخیص کالاهای اساسی در حال انجام است، بر این اساس مقرر شد بخشی از کالا‌ها با تعهد، برخی با مسئولیت گمرک و بخشی دیگر با پرداخت مابه التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای از سوی بازرگانی دولتی وارد شود.

بهرامی همچنین در خصوص انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی ایران گفت: این موضوع که آیا رییس دفتر رییس جمهور به لحاظ قانونی می‌تواند همزمان رییس اتاق بازرگانی ایران نیز باشد یا خیر جای سوال است و نکته بعدی اینکه اگر شخص دیگری به عنوان رییس اتاق بازرگانی انتخاب می‌شود باید درک مستقیمی از خرید و فروش و تجارت داشته باشد و از فعالین بخش خصوصی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز