خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مهر ماندگار:

بهره برداری از طرحهای ملی در قشم تا پایان دولت دهم

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۸

حفاری و شمع ریزی در بندر پهل آغاز و برای شروع نصب پایه های فلزی داخل دریا تجهیزات دریایی مستقر و لوله ها برای تولید شمعهای فلزی وارد کارگاه شده است.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور گفت: طرحهای مهر ماندگار در قشم تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.
مجتمع آبرسانی به روستاهای قشم، تولید همزمان آب و برق، بیمارستان 96 تختخوابی پیامبر اعظم و پل بزرگ خلیج فارس از جمله این طرح ها است.
به گزارش ایلنا،علی اکبر محرابیان در بازدید از طرحهای مهر ماندگار قشم روند اجرای این طرحها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: مجتمع آبرسانی به روستاهای قشم با 82 درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است.
وی گفت: برای اجرای این طرح 36 و نیم میلیارد تومان اعتبار برآورد شده و تاکنون 26 و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
رئیس ستاد مهر ماندگار کشور افزود: در اجرای این طرح 302 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، 500 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع روستایی، 12 هزار و 950 متر مکعب مخزن ذخیره آب، دو هزار متر شبکه برق و ده هزار و 934 دستگاه کنتور هوشمند نصب می شود.
محرابیان گفت: منبع تامین آب مورد نیاز این مجتمع آبرسانی از چهار دستگاه آب شیرین کن به حجم 23 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز است.
وی گفت: نخستین بار در کشور طرح تولید همزمان آب و برق هم با 70 درصد پیشرفت در دست ساخت است.
دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هکتار با اعتبار 72 میلیون یورو، تامین کننده یک سوم برق و تمام آب مصرفی مردم جزیره قشم است.
محرابیان افزود: بیمارستان 96 تختخوابی پیامبر اعظم نیز که از نیازهای اصلی مردم جزیره است با 70 درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است.
وی گفت: از 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده برای اجرای این طرح تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
رئیس ستاد مهر ماندگار کشور پیش بینی کرد مردم جزیره قشم تا نیمه اول سال 92 از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.
محرابیان پل بزرگ خلیج فارس را مهمترین طرح عنوان کرد و گفت: حفاری و شمع ریزی در بندر پهل آغاز و برای شروع نصب پایه های فلزی داخل دریا تجهیزات دریایی مستقر و لوله ها برای تولید شمعهای فلزی وارد کارگاه شده است.
پل خلیج فارس از جنس سازه فلزی و بتنی بطول دو هزار و 600 متر و عرض 39 متر دارای 24 پایه است.
رئیس ستاد مهر ماندگار کشور گفت: هزینه ساخت پل خلیج فارس هزار و 500 میلیارد ریال و 120 میلیون یورو است.
محرابیان گفت: برای ساخت این پل که 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز