خبرگزاری کار ایران

غضنفری:

علت افزایش قیمت پودر شوینده استفاده از ارز آزاد است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۲۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروهای خارجی به خاطر مسائل ارزی دو دسته شده است، گفت: خودروهای با ظرفیت زیر 2500سی سی در گروه 9 کالایی قرار دارد و ثبت سفارش واردات آن آزاد است.

مهدی غضنفری در حاشیه همایش توسعه نظام تامین مالی در ایران گفت: خودروهای با مصرف بیشتر در گروه 10 قرار گرفته و ثبت سفارش واردات آن ممنوع است.
به گزارش ایلنا، غضنفری تصریح کرد: این موضوع، تشخیص کارگروه اقتصادی ستاد تدابیر ویژه بوده است تا هم در بازار موضوع رقابت حفظ شود و هم خودروهای لوکس که ارزبری بالایی دارد، وارد نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: قیمت‌های پودر شوینده بر اساس شرایطی است که تولید کنندگان، مواد اولیه را وارد کرده‌اند.
غضنفری گفت: مدتی پیش مواد اولیه تولید پودر شوینده در کشور کمیاب شد و در شرایطی که ارز مرجع داده نمی‌شد و مرکز مبادلات ارزی هم کاری انجام نداده بود، با تولید کنندگان جلسه‌ای برگزار و توافق شد واردات مواد اولیه با ارز آزاد فراهم شود و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم درباره قیمت‌گذاری همکاری کند.
غضنفری اظهار داشت: اگر بموقع تصمیم گیری و مواد اولیه  وارد نمی‌شد، هم اکنون با کمبود پودر شوینده مواجه می شدیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تولیدکنندگان هم پذیرفتند به شرط اینکه هزینه های آنها در قیمت گذاری لحاظ شود، مواد اولیه را وارد کنند که صورت گرفت وخوشبختانه با فعالیت مرکز مبادلات ارزی، گروه های سه تا 9 که مواد اولیه شوینده ها هم جزو آن است، می توانند ارز مبادله ای بگیرند.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز