خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت:

كالای بسته بندی شده 90 درصد ارزش افزوده ایجاد می كنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱

10 درصد از قیمت تمام شده کالا صرف بسته بندی شده و به میزان 90 درصد در ارزش افزوده کالای صادراتی تاثیرگذار است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این كه کیفیت بسته بندی در بقا و دوام کالا تاثیرگذار است، گفت: 10 درصد از قیمت تمام شده کالا صرف بسته بندی شده و به میزان 90 درصد در ارزش افزوده کالای صادراتی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حمید صافدل در اختتامیه نمایشگاه بسته بندی که بعد از ظهر امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد اظهار داشت: باعث خرسندی است که کالاهای ایرانی در قفسه های خارج از کشور موجود است بسیته بندی در رقابت های بین المللی همواره مورد توجه بوده و کیفیت بسته بندی در بقا و دوام کالا در بازار هدف تاثیرگذار است.

وی گفت: ممکن است کالایی هر چند مرغوب به علت مطلوب نبودن بسته بندی اش در بازار با شکست مواجه شود.

صافدل در بخش دیگری از سخنانش افزود: تغییر سیاست ها و ایدئولوژی در بسته بندی موثر است در این دوره فاصله بین مبداء و مقصد بسته بندی تعریف می شود برند و بسته بندی اساسا دو موضوعی است که پیوند عمیقی با یکدیگر دارند.

وی تصریح کرد: اهمیت بسته بندی بر اساس کیفیت آن به ترتیب در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و افریقا مورد توجه است و هرچه قدر بازار توسعه یافته تر باشد نگاهشان به بسته بندی پررنگ تر است و هرچقدر بازارها عقب تر باشند این نگاه ساده اندیشانه می شود.

وی تصریح کرد: اولین گامی که مدنظر این سازمان است ایجاد تشکلی سازمان یافته با موضوع بسته بندی و در گام بعدی ارتباط بین مراکز پژوهشی و صنایع بسته بندی به عنوان صنعتی پویا می باشد.

وی در خاتمه گفت: توجه به برند از الزامات این حوزه است و باید به ارتقا سطح کیفیت ظروف و ماشین آلات در بسته بندی توجه جدی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز