خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

تعیین نرخ ارز مرجع ۲۴۵۰ تومانی ارتباطی به بازار ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۸

تعیین نرخ ارز مرجع تنها برای محاسبات بودجه‌ای بوده و در راستای تامین درآمدهای دولت از این طریق برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بوده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه تعیین نرخ ارز ۲۴۵۰ تومان در بودجه ۹۲ از سوی کمیسیون تلفیق به معنای قیمت تعیین شده برای بازار نیست گفت: نرخ تعیین شده برای محاسبات بودجه‌ای دولت است.
غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه تعلل دولت در ارائه لایجه بودجه ۹۲ به مجلس باعث شد تا نمایندگان مردم مصلحت را بر بسیاری از مسائل اقتصادی در نظر بگیرند اظهار داشت: تعیین نرخ ارز مرجع تنها برای محاسبات بودجه‌ای بوده و در راستای تامین درآمدهای دولت از این طریق برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بوده است.
نماینده مردم گرمسار در عین حال تصریح کرد: نرخ شناور مدیریت شده، می‌تواند بسیاری از معضلات اقتصادی کشور را حل کرده و موجب شکوفایی اقتصادی کشور شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، علت تعیین نرخ ارز مرجع پایین‌تر نرخ مبادله‌ای را کاهش تورم دانست.
وی با انتقاد از تهیه لایحه بودجه ۹۲ از سوی دولت، اظهار داشت: این لایحه دارای نواقص بسیار زیادی است که اگر نمایندگان زمان لازم را در اختیار داشتند، آن را به دولت عودت می‌دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز