خبرگزاری کار ایران

شاخص ۴۰ درصدی فلاکت، ارمغان سونامی تورم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۳

نرخ بیکاری در پایان سال ۹۱، 12/2 درصد بوده که این امر بیانگر رشد بیکاری و رکود در کشور در سال گذشته است.در همین حال نرخ تورم نیز در همین سال روند صعودی داشته و با تزریق یارانه نقدی این نرخ شتاب سریعی به خود گرفتبه طور یكه در پایان سال گذشته به ۳۲ درصد رسید.

شاخص فلاکت(بیكاری و تورم) به ۴۰ درصد در سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی دو سال گذشته بیکاری و رشد تورم،موجب رشد تصاعدی شاخص فلاکت شده است.

گزارش ها حاكی است، شاخص فلاکت در سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصدی رشد یافت و این امر نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری و رشد پایه پولی در کشور بوده است.

روند رشد شاخص فلاکت از سال ۸۴ شتابی سریع داشته به گونه‌ای که این شاخص در پایان سال ۸۷، 35/9 درصد و در پایان سال ۹۰ بر اساس آمارهای موجود  حدود ۴۰ درصد به ثبت رسیده است.

كارشناسان می گویند: افزایش حجم پایه پولی كه به کاهش تولید داخلی منجر شده است، از عوامل اصلی افزایش شاخص فلاکت است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران كه اخیرا منتشر شد، نرخ بیکاری در پایان سال ۹۱، 12/2 درصد بوده که این امر بیانگر رشد بیکاری و رکود در کشور در سال گذشته است.در همین حال نرخ تورم نیز در همین سال روند صعودی داشته و با تزریق یارانه نقدی این نرخ شتاب سریعی به خود گرفتبه طور یكه در پایان سال گذشته به ۳۲ درصد رسید.
گزارش علی پیرولی؛ ایلیا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز