خبرگزاری کار ایران

با پشت سر گذاشتن بانک‌های دولتی در سال ۹۰؛

بانک‌های خصوصی ثروتمند‌تر از بانک‌های دولتی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۹

بانک‌های خصوصی ایران با وجود مشکلات اقتصادی که سال گذشته پیش رو داشتند، گوی سبقت را از بانک‌های معتبر دولتی همچون بانک ملی ربودند و جزو ثروتمند‌ترین بانک‌های پولی کشور شدند/بانک ملت، سپه، پارسیان، پارسارگاد و اقتصاد نوین رده‌های ثروتمندترین‌ بانک‌های ایران در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

بانک‌های خصوصی ایران با وجود مشکلات اقتصادی که سال گذشته پیش رو داشتند، گوی سبقت را از بانک‌های معتبر دولتی همچون بانک ملی ربودند و جزو ثروتمند‌ترین بانک‌های پولی کشور شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بانک ملت با بیش ۷۷۸ هزار میلیارد ریال دارایی ثروتمند‌ترین بانک کشور در سال گذشته بود.
بانک‌های مسکن و صادرات نیز به ترتیب با ۶۶۸ و ۶۲۱ هزار میلیارد ریال در رده‌های دوم و سوم بانک‌های ایران قرار گرفتند.
همچنین بانک‌های «سپه، پارسیان، پارسارگاد و اقتصاد نوین» نیز رده‌های بعدی ثروتمندترین‌ بانک‌های ایران در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.
این در حالی است که در سال گذشته بانک مرکزی از حساب این بانک‌ها، برداشت غیر قانونی انجام داده بود.
در عین حال باید به این نکته توجه داشت که بانک‌های خصوصی در سال ۹۰ با اتخاذ سیاست ناکارآمد بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی با کاهش سپرده گذاری مواجه شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز