خبرگزاری کار ایران

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تهاتر كالا با نفت موجب افزایش واردات می شود

کد خبر : ۴۸۵۴۵

ر حال حاضر تها‌تر کالا با نفت به حدی افزایش یافته که باعث نگرانی اقتصاد دانان شده است چرا که این نوع تها‌تر موجب افزایش واردات بی‌رویه کالاهای غیر ضروری و در عین حال مصرفی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از افزایش رویه تها‌تر نفت و کالا بعد از تحریم ارزی کشور، استفاده از منابع داخلی کشور برای مهار خام فروشی نفت و مقابله با هجمه تحریم ارزی و در راستای تقویت تولید داخلی را خواستار شد.
ارسلان فتحی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به موضوع تهاتر کالا و نفت که در طول سال جاری و بعد از تحریم ارزی شدت گرفته است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تها‌تر کالا با نفت به حدی افزایش یافته که باعث نگرانی اقتصاد دانان شده است چرا که این نوع تها‌تر موجب افزایش واردات بی‌رویه کالاهای غیر ضروری و در عین حال مصرفی شده است.
به گفته وی، این امر به تولید داخلی که در حال حاضر در رکود تورمی دست و پا می‌زند، ضربه جبران ناپذیری وارد خواهد ساخت.
نماینده مردم کلیبر در مجلس نهم، استفاده از منابع داخلی برای مهار خام فروشی نفت را خواستار و تصریح کرد: بهترین شیوه برای مقابله با هجمه تحریم اقتصادی و از جمله تحریم ارزی کشور، تقویت تولید داخلی است.
فتحی‌پور، اضافه کرد: منابع طبیعی از جمله مراتع و جنگل‌ها و مزارع، منابع زیر زمینی شامل معادن، منابع انسانی با توجه به جمعیت فعال کشور، و همچنین منابع دیگری هم چون صنایع دریایی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصادی کشور است که در صورت استفاده بهینه از آن‌ها نیازی به خام فروشی نفت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز