خبرگزاری کار ایران

محمد نهاوندیان در گفت و گو با ایلنا:

لازمه ورود به فاز دوم هدفمندی، مدیریت جهش ارز است

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۲۶

ما باید جهش ارزی را مدیریت کنیم و به یک شرایط با ثبات برسیم/ گرانی‌های ناگزیر هنوز در اقتصاد ما اثر می‌گذارد و ما زمانی می‌توانیم وارد مرحله گرانی‌های ارادی شویم که آرامش لازم در اقتصاد ایجاد شده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، لازمه ورود به فاز دوم را ثبات نسبی در اقتصاد دانست و گفت: این گام در این زمینه مدیریت جهش ارزی كشور است.

محمد نهاوندیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ما باید جهش ارزی را مدیریت کنیم و به یک شرایط با ثبات برسیم.

وی تصریح داشت: گرانی‌های ناگزیر هنوز در اقتصاد ما اثر می‌گذارد و ما زمانی می‌توانیم وارد مرحله گرانی‌های ارادی شویم که آرامش لازم در اقتصاد ایجاد شده باشد.

به گفته وی، مفهوم هدفمندی حرکت به سمت تخصیص بهینه منابع به بخشی که نیاز دارد، است. اینکه ما به همه مصارف نگاه یکسان داشته باشیم با مفهوم اصلی هدفمندی فاصله دارد و فاز دوم زمانی می‌تواند واقعی باشد که ما روی مفهوم هدفمندی تأکید بیشتر و عالمانه‌تری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: درجه تحقق اهداف زمانی بالا می‌رود که بیشترین میزان تفاهم و مشارکت با فعالان اقتصادی صورت گیرد از این رو مسئولان باید سعی کنند قبل از اعلام زمان اجرای مرحله بعدی آزادسازی قیمت‌ها، تفاهم منطقی را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

نهاوندیان بیان داشت: هدفمندی یارانه اهداف متعدد و متنوعی را دنبال می‌کرد که جلوگیری از تضییع منابع و بهینه کردن مصرف سوخت، رقابتی کردن تولید در کشور، عادلانه کردن دسترسی به منابع یارانه‌ای از جمله این موارد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز