خبرگزاری کار ایران

هادی حق شناس در گفت و گو با ایلنا:

نمی توان بودجه سال آینده را انقباضی تهیه كرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۰۸

باید میزان پرداخت یارانه نقدی به مردم فعلا ثابت نگه داشته شود، مازاد بر آن، درآمد‌ها باید فقط به سمت حمایت از بخش تولید و صنعت پیش رود البته باید دید شیب تورم به چه صورت می‌شود.

هادی حق شناس، كارشناس اقتصادی، گفت: بسیاری از داده های بودجه شفاف نیست و دولت با انحراف در برنامه های 5 سال توسعه، باعث گسترش هزینه های خود شده است.

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه نمی توان بودجه سال آینده را انقباضی تهیه كرد، اظهارداشت: در لایحه بودجه 92 در ابتدا باید اعداد و ارقام طرح هدفمندی واقعی شود، هرچند كه این ارقام در بودجه 91 واقعی نبوده است،اما بهتر است كه این ارقام ابتدا واقعی شوند.

این كارشناس اقتصادی با بیان این كه تدوام این امر مشكلات اقتصادی دولت را دوچندان خواهد كرد، در مورد پرداخت هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: باید میزان پرداخت یارانه نقدی به مردم فعلا ثابت نگه داشته شود، مازاد بر آن، درآمد‌ها باید فقط به سمت حمایت از بخش تولید و صنعت پیش رود البته باید دید شیب تورم به چه صورت می‌شود.

وی با اعلام این كه نقدینگی بیش از 400 هزار میلیارد تومانی و ادامه روند صعودی آن از عوامل اصلی كسری بودجه 92 خواهد بود، بیان داشت: میزان ارز حاصل از فروش نفت در بودجه باید مشخص شود،زیرا اگر دولت بخواهد با همین نرخ‌های موجود بودجه را تدوین كند بامشكل عدم تحقق درآمدها مواجه خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز