خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با ایلنا خواستار شد:

درآمد منطقی از مالیات در بودجه سال آینده تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۴۹

معاون وزیر اقتصاد، ضمن اعلام اتمام اجرایی شدن پنجمین فاز سامانه نرم افزای یكپارچه مالیاتی یا its تا پایان امسال، تعیین یك درآمد منطقی مالیات دربودجه سال آینده را خواستار شد.

معاون وزیر اقتصاد، با اعلام اتمام اجرایی شدن پنجمین فاز سامانه نرم افزار یكپارچه مالیاتی یا ITS تا پایان امسال، تعیین یك درآمد منطقی مالیات دربودجه سال آینده را خواستار شد.

علی عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به این كه تا كنون در حدود 89 تا 90 درصد از درآمد مالیاتی در سال جاری محقق شده است، گفت: با توجه به كاهش درآمد نفتی و انتظارات ایجاد شده از كسب درآمد در بودجه توسط مالیات، باید نمایندگان و حتی دولت در تصویب تعین میزان درآمد مالیاتی، شرایط موجود اقتصادی كشور را بسنجند و آنگاه میزان مالیات رابرای عملیاتی شدن آن مشخص كنند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، افزایش درآمد مالیاتی بدون منطق و اصول و همچنین در نظر نگرفتن شرایط موجود اقتصاد كشور را یك موضوع بسیار خطرناك توصیف كرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی، با عدم اعلام رقم پیشنهادی سازمان برای تحقق درآمد مالیاتی در بودجه 92، اظهار داشت: هنوز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به تصویب مجلس نرسیده است و از سویی دیگر این نگرانی وجود دارد كه برخی از پیشنهادات ما را در این لایحه به تصویب نرسد كه آنگاه درآمد مالیاتی محقق نمی‌شود.

وی شفافیت در اظهار نامه‌ها را یكی از اصلی ترین موضوع نگرانی دولت و سازمان اعلام كرد.

عسكری همچنن، اتمام اجرایی شدن پنجمین فاز سامانه نرم افزای یكپارچه مالیاتی یا  ITS تا پایان امسال خبر داد و گفت: پروژه طراحی و اجرای آزمایشی سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیات که به ITS شهرت دارد، درحقیقت تنها یکی از 32 پروژه عظیم طرح جامع مالیاتی است. این پروژه دارای شش فاز اجرایی است که تا به حال 5 فاز را پشت سر گذاشته و در آستانه اتمام پنجمین مرحله است.

وی افزود: در این مرحله یکپارچه سازی ماژول‌ها و تست یکپارچه سیستم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در فاز پنجم 14 ماژول سامانه به یکدیگر وصل شده و برقراری ارتباط بین آن ها به صورت یکپارچه آزمایش می شود.

معاون وزیر اقتصاد از رشد برون سپاری پایه های مالیاتی کشور به بخش خصوصی در سال جاری خبرداد و گفت: در سال آینده برون سپاری با افزایش بیش از پیش مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر املاک و مستقلات و همچنین بازار خودرو کشور در بخش مالیات به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: عملکرد این گونه واگذاری ها در بخش مالیاتی مثبت بوده است و این امر باعث شده تا برای ارتقا نظام مالیاتی کشور و همچنین رضایت مودیان مالیاتی این امر شتاب بیشتری بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز