خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس كل بانك مركزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تعیین نرخ ارز پایین تر از نرخ مبادله ای، باعث تقویت پایه پولی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۰

اظهار نظرآقای احمدی نژاد کاملا واقع بینانه است زیرا منابع کشور باید براساس افزایش اعتبار پول ملی و تقویت اقتصاد ملی، ارز مورد نیاز خود را تامین کند.

مشاور رئیس كل بانك مركزی، تعیین نرخ ارز پایین تر از نرخ مبادله‌ای را راهكار منطقی برای درآمدزایی اقتصاد كشور و تقویت پول ملی دانست.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات رییس جمهور در مورد این که نرخ ارز در بودجه 92 پایین تر از نرخ مبادله ای تعیین و محاسبه می شود اظهار داشت: ارز محاسبه شده در بودجه باید کمتر از نرخ مبادله ای و همچنین نرخ آن در بازار آزاد باشدتا پول ملی اعتبار ملی خود را حفظ کند.

عضو شورای عالی پول و اعتبار گفت: اظهار نظرآقای احمدی نژاد کاملا واقع بینانه است زیرا منابع کشور باید براساس افزایش اعتبار پول ملی و تقویت اقتصاد ملی ارز مورد نیاز خود را تامین کند.

به گفته وی ارز حاصله از فروش منابع نفتی و غیر نفتی باید با پول ملی تناسب لازم را داشته باشد لذا قطعا نرخ ارز تعیین شده در بودجه 92 به صورت نرخ مرجع و پایین تر از نرخ های رایج در بازار باشد.

پرویزیان تصریح کرد: نرخ شناور مدیریت شده یکی از مواد قانون برنامه پنج ساله توسعه است و لذا نرخ ارز به اعتقاد بنده باید در بودجه 92 به صورت تعیین نرخ روزانه از سوی نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

وی همچنین از استقلال بانک مرکزی در مورد تصمیمات پولی کشور دفاع کرد و گفت: استقلال بانک مرکزی به معنای جدا شدن از بدنه دولت و یا نظام نیست بلکه باید برای سیاست گذاری مناسب در زمینه سیاست های پولی بانک مرکزی مستقل عمل کند تا بتواند اقتصاد کشور را در این حوزه سروسامان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز