خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان تهران:

سازمان استاندارد با تولید طلای 14 عیار مخالف است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۶۵

اگر طلا با عیار 14 تولید شود از فلزات دیگر هم استفاده خواهد شد که این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد و نمی توان به آن طلا گفت.

مدیرکل استاندارد استان تهران از مخالفت با تولید طلای 14 عیار خبر داد و گفت: ‌با هر گونه تخلف در تولید طلا به شدت برخورد می کنیم.

به گزارش ایلنا، مسلم بیات، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پیشنهاد تولید طلای 14 عیار را تأیید نکرده است، افزود: تولید طلا در کشور ما با عیار 18 و 24 صورت می گیرد و استاندارد پایه، همان طلای 18 عیار است.

وی گفت: اگر طلا با عیار 14 تولید شود از فلزات دیگر هم استفاده خواهد شد که این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد و نمی توان به آن طلا گفت.

مدیرکل استاندارد استان تهران خبرهای منتشر شده درباره تولید طلای 14 عیار را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر استاندارد طلای 18 عیار در کشور اعمال می شود.

بیات گفت: برخی افراد با توجه به تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی خواستار کاهش عیار طلا و قیمت آن با هدف تقویت قدرت خرید شهروندان شده اند که این موضوع تایید نشده است.

بیات با اشاره به اینکه 35 تولید کننده صنعتی طلا در استان تهران فعال هستند گفت: برای همه محصولات طلا در تهران کد رهگیری صادر می شود و تاکنون 1200 کد رهگیری صادر کرده ایم و با تشکل های بخش خصوصی هم در این زمینه هماهنگی خوبی داریم.

وی تصریح کرد: تغییر عیار طلا باعث افزایش مشکلات مردم می شود و احتمال تقلب و تخلف هم زیاد خواهد بود.

بیات از شهروندان خواست هنگام خرید طلا حتما برگه فروش دریافت کنند.

بیات در ادامه افزود: آمار استانداردهای کشور امسال به 22 هزار واحد می رسد که استانداردهای تست خودرو و نمایندگی ها و تعمیرگاه های خودرو را هم در بر می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین از اجرای طرح نمونه کنترل استاندارد باقیمانده استفاده از سموم مجاز در میوه ها و تره بار در یکی از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تا ماه آینده خبر داد و گفت: باقیمانده سموم مجاز در این محصولات کنترل می شود تا از سطح استاندارد، فراتر نرود.

بیات افزود: در ادامه، این طرح نمونه را در همه میادین میوه و تره بار اجرا خواهیم کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز