خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ترکیه در تهران،

حداد عادل بر اهمیت همکاری‌های ایران ترکیه برای حل بحران‌های منطقه تاکید کرد

کد خبر : ۴۲۶۹۸

ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه با سابقه تاریخی و تمدنی غنی طی قرون متمادی همواره براساس احترام متقابل و ارزش‌های مشترک فرهنگی و مذهبی در کنار هم زیستند.

اومیت یاردیم، سفیر ترکیه در تهران با غلامعلی حداد عادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حداد عادل در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه با سابقه تاریخی و تمدنی غنی طی قرون متمادی همواره براساس احترام متقابل و ارزش‌های مشترک فرهنگی و مذهبی در کنار هم زیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه روابط فی مابین ایران و ترکیه را روابطی حسنه و رو به گسترش خواند و افزود: روابط دو کشور در حال حاضر در عالی‌ترین سطح از نظر سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی قرار دارد و اراده مسوولان دو کشور بر توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین استوار است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه قانونگذاری در ساختار سیاسی دو کشور بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه تاکید کرد و آن را زمینه‌ساز تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه در همه زمینه‌ها برشمرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری‌های دو کشور برای حل بحران‌های موجود در منطقه به ویژه بحران سوریه و ارتقاء صلح و امنیت در جهان اسلام تاکید کرد.

سفیر ترکیه در تهران نیز در ادامه این دیدار روابط ترکیه و ایران را خوب و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: عزم و اراده ترکیه بر گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها قرار دارد.

وی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بازیگری مهم در منطقه خواند و با اشاره به زمینه‌های همکاری در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه و گسترش روابط دوستانه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز