خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رئیس جمهور برای ارائه گزارش هفته بعد از تعطیلات در صحن حضور می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۹

نمایندگان بودجه را برای انشا نمی‌نویسیند بلکه برای اجرا بودجه می‌نویسند/ عدم حضور احمدی‌نژاد در صحن علنی چند عیب بزرگ دارد/ نمی‌دانیم این بودجه تا چه اندازه قدرت اجرا دارد.

ایلنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالی ندارد که رئیس جمهور در اولین جلسه بعد از ارائه بودجه در صحن حضور یابد و گزارش خود را از عملکرد دولت در سال گذشته مطرح کند.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گوبا خبرنگار ایلنا، در رابطه با عدم حضور احمدی‌نژاد در صحنه علنی امروز مجلس گفت: ماده ۲۱۳ قانون برنامه پنجم می‌گوید که بودجه با گزارش باید به مجلس تقدیم شود و معنی گزارش نیز به این معنی است که ما بر اساس گزارش سالانه و پیشرفت بودجه و برنامه متوجه خواهیم شد که چگونه بودجهرا به تصویب برسانیم. چرا که یکی از روش‌های بودجه نویسی تحقق بودجه است.

وی در ادامه افزود: وقتی گزارش در صحن علنی مطرح نمی‌شود،نمایندگان نمی‌دانند که با چه تصویری باید بودجه را به تصویب برسانند، چراکه نمی‌دانیم این بودجه تا چه اندازه قدرت اجرا دارد و نمایندگان بودجه را برای انشا نمی‌نویسیند بلکه برای اجرا  می‌نویسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که با عدم گزارش برنامه پنجم توسعه نمی‌دانیم تا چه اندازه بودجه‌ای که ما تصویب می‌کنیم خیالی و یا واقعی است، بیان کرد: عدم حضور احمدی‌نژاد در صحن علنی چند عیب بزرگ دارد که یکی از عیوب این است که گزارش برنامه ارائه نشد و در تعاملات کمیسیونی و صحن اثراتی را گذاشته است.

نماینده لاهیجان در مجلس اظهار داشت: تدابیری است که رئیس جمهور در جلسات آینده صحن علنی در مجلس حضور یابد و این اشکالی ندارد که رئیس جمهور در اولین جلسه بعد از ارائه بودجه در صحن حضور یابد و گزارش خود را از عملکرد دولت در سال گذشته بیان کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور از سوی مردمی رای می‌آورد که نمایندگان از جانب آن‌ها انتخاب می‌شوند و نیامدن مسولان اجرایی در مجلس فایده‌اش اصلا متصور نیست اما ضررش متصور است و ضررش این است که از یک تربون رسمی نمی‌تواند استفاده کند.

ندیمی بیان کرد: ضرر بعدی عدم حضور مجریان دولت این است که بخش عمده از نمایندگان همسو را خلع سلاح می‌شوند و صمیم گیری که تحت تاثیر اخلاق و منطق صورت می‌گیرد را با مشکل مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که رئیس جمهور حتما معذوریتی داشته که در مجلس حضور نیافته است، گفت: محل قانونی برای عدم حضور در مجلس وجود ندارد و اگر رئیس جمهور در مجلس حضور نیابد برای خودش ضرر ایجاد خواهد شد و ممکن است که دولت با موانع قانونی اقدامی را انجام دهد اما بعد از دو ماه دستگاه نظارتی به سراغ فرد می‌آیند که چرا شما بدون مصوبه قانونی کاری را انجام داده است و حتما بودن مصوبه مجلس برای انجام کارهای دولتی برای رئیس جمهور و دیگر اعضا دولت ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز