خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات:

برای حذف کنکور در مقاطع تکمیلی برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۰۱

اعضای کمیسیون در نظر دارند تا در کنار آموزشگاههای علمی , پژو شگاههای علمی را نیز تاسیس کنند/ مراکز پژوهشی بعد از این شکل گسترده‌تری خواهند داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: براساس قانون سند چشم انداز بیست ساله و طبق قانون پنج ساله باید بیست درصد دانشجویان در مقاطع تکمیلی باشند.  در این زمینه کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز جلساتی را برگزار خواهد کرد و به شکل مقتضی تصمیماتی را در رابطه با حذف کنکور در مقاطع ارشد و دکتری خواهیم گرفت.

جواد هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با در رابطه با مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس یک سری کار‌ها و اقدامات اساسی انجام شده است.

وی در مورد نتایج پیگری‌های امور و ارتقای سطح معلمین و فرهنگیان در آموزش و پرورش اظهار داشت: در روزهای آینده در رابطه با این موضوع جلساتی را برگزار خواهیم کرد که هدف ما در راستای ارتقای سطح علمی فرهنگیان این است که وضعیت بکار گیری نیروهای متخصص و علمی را در سازمان آموزش پرورش را نظام‌مند کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دقت بر روی بحث پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان را  یکی از مصداقهای بارز این موضوع دانست که مورد توجه کمیسیون قرار گرفته و تصریح کرد: کمیته تحقیقاتی کمیسیون در این موضوع اقداماتی انجام داده و در این زمینه جلساتی را با وزیر علوم داشته و در آینده نیز برگزار خواهد کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون در نظر دارند تا در کنار تاسیس آموزشگاههای علمی پژوهشگاههای علمی را نیز تاسیس کنند و آنها را در سطح کشور گسترش دهند.

وی یاد آور شد: رشد آموزشی ما در سالهای گذشته و رشد کمی و ایجاد ساختار‌های دانشگاهی و مجتمع عالی کم نبوده و امروز با توجه به کاهش فزاینده پذیرش داشجو در دانشگاه‌ها مطمنا از لحاظ کمی ما دیگر با مشکل فضاهای آموزشی مواجه نخواهیم بود و همانطور که در حال حاضر شاهدیم خیلی از دانشگاه‌ها کنکور را بر داشته‌اند و این امر به دلیل این است که پذیرفته شدگان با شرکت کندگان کنکور تعدادشان برابر شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با حذف کنکور در مقطع بالای علمی نیز گفت: تمام هدف کمیسیون حذف کنکور در مقاطع کار‌شناسی است و در مقاطع ارشد و دکتری ما کنکور به شکل ورود در سطح کار‌شناسی در دانشگاه نداریم و برای آن می‌شود بایک نشست‌های مشترک فنی و کار‌شناسی مشکلات این دوره را نیز حل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز