خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا‎؛

پرداخت یارانه‌نقدی مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۱۰

پرداخت یارانه‌ها افرادی را برای چند سال راضی نگاه دارد/اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث ایجاد رکود در اقتصاد کشور شد/گرانی با پرداخت یارانه به مردم حل شدنی نیست.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس گفت:  گرانی با پرداخت یارانه به مردم حل شدنی نیست و قضیه ۴۰ هزار میلیارد تومان هم مثل بنگاههای زود بازده بی تاثیر است.


ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتخابات باید تحت تاثیر قدرت صورت بگیرد یا خیر گفت: آیا قوه مقننه مجریه و یا قضاییه باید در انتخابات دخالت کنند و انتخابات را از پیش رقم بزنند و یا اینکه انتخابات حق ملت ایران است.


ندیمی در ادامه در رابطه ادعای رئیس جمهور مبنی بر اینکه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها تورم زا نبوده، گفت: اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث ایجاد رکود در اقتصاد کشور شد. قانون هدفمندی یارانه کار بزرگی در کشور بود که از سوی دولت و مجلس اجرایی شد ولی در زمینه روش اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حرف‌های دیگری را مطرح کرد.

نماینده لاهیجان در خانه ملت بیان کرد: من معتقدم با شرایط غیر عادی کشور و مناسب نبودن صنعت تولید و اقتصاد، صادرات واردات و نقدینگی معوقات مالیات کشور نمی‌توانیم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنیم چراکه ما نمی‌توانیم اتفاق دیگری از نوع گرانی را در کشور سبب شویم.

ندیمی بیان کرد: اگر در حال حاضر مابه خانواده‌ها ماهی یک ملیون تومان پول بدهیم ولی برای اشتغال فرزند وی برنامه‌ای نداشته باشیم چه فایده‌ای دارد که این پول به خانواده پرداخت شود. بهتر آن است که پرداخت یارانه‌ها را برای ایجاد اشتغال و عمران کشور هزینه کنیم.

وی با شاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد در زمینه کاهش فروش ۵۰ درصدی نفت کشور تصریح کرد: امروز که ما نمی‌توانیم کالا و دلار وارد کنیم و تها‌تر هم به راحتی در کشور صورت نمی‌پذیرد با این تصاویر بخواهیم یک الی دو سال به مردم پول دهیم مشکل حل نمی‌شود. چراکه در حال حاضر بازراهای جهانی به نفع ما نیستند و بعد از چندسالی مشکلات جدید را برای کشور فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اتفاق گرانی با پرداخت یارانه به مردم حل شدنی نیست و قضیه ۴۰ هزار میلیارد تومان هم مثل بنگاههای زود بازده پاسخگو نخواهد بود.


وی تاکید کرد:  امروزه می‌بایست برای اداراه کشور ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را حفظ کنیم. پرداخت یارانه‌ها شاید افرادی را برای چند سال راضی نگاه دارد ولی بعد از چندین سال وقتی بیان می‌شود چرا کود گران شده و یا اینکه چرا کار ندارید تنها پاسخ این است که پولش را گرفته‌اید و خرجشان کرده‌اید و پول کود و دیگر اقلام نیز بصورت یارانه به ملت پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز