خبرگزاری کار ایران

کولیوند در گفت‌و‌گو با ایلنا:

طرح ساماندهی احزاب تا دو ماه آینده در صحن علنی مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۱

در رابطه با طرح ساماندهی احزاب موارد متعددی از جمله موضوعات مربوط به تشکیلات احزاب، نحوه انحلال احزاب، بحث‌های مالی احزاب و نحوه پاسخگویی به مطالبات مردمی باید بررسی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: اعضای کمیسیون شورا‌ها در نظر دارند تا دو ماه آینده طرح ساماندهی احزاب را در دستور کار صحن علنی برای تصویب نهایی قرار دهند.

محمد جواد کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ساماندهی طرح احزاب در کمیسیون شورا‌ها گفت: طرح ساماندهی احزاب ۳۶ ماده دارد که ۱۰ ماده آن تا کنون به تصویب رسیده و نزدیک ۲۶ ماده دیگر باقی مانده تا در کارگروه ویژه به تصویب نهایی برسد.

وی در ادامه افزود: در رابطه با طرح ساماندهی احزاب موارد متعددی از جمله موضوعات مربوط به تشكیلات احزاب، نحوه انحلال احزاب، بحث‌های مالی احزاب و نحوه پاسخگویی به مطالبات مردمی باید بررسی شود و انتظار داریم ظرف دو هفته آینده این طرح برای بررسی و تصویب در صحن کمیسیون از کارگروه به کمیسیون ارجاع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون شورا‌ها در نظر دارند تا دو ماه آینده طرح ساماندهی احزاب را در دستور کار صحن علنی برای تصویب نهایی قرار دهند.

کولیوند در ادامه در رابطه با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسالامی و تعداد نمایندگان حوزه‌ها گفت: این طرح لایحه‌ای بوده که دولت آن را در روزهای پایانی مجلس هشتم به مجلس ارائه کرده بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس در دور هشتم لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس را بصورت دو فوریتی در صحن مطرح کردند ولی این دو فوریت به تصویب نمایندگان نرسید و نمایندگان بار دیگر این مووضع را در قالب طرح در صحن مطرح کردند ولی به دلیل روزهای پایانی مجلس هشتم این طرح مسکوت باقی ماند.

نماینده کرج در خانه ملت بیان کرد: اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در دور نهم بار دیگر طرح نمایندگان دور هشتم را مورد بررسی قرار دادند و به منظور تامین نظر شورای نگهبان دولت در نظر دارد لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس را هفته آینده در مجلس ارائه دهند.

وی گفت: با ارئه لایحه دولت به مجلس نظر شورای نگهبان نیز در خصوص بحث‌های بار مالی این لایحه برطرف خواهد شد.

کولیوند در ادامه بیان کرد: نمایندگان و دولت در راستای اجرای قانون ۱۴۰ که می‌بایست هر ۱۰ سال یکبار تعداد نمایندگان را در استان‌های کشور افزایش یابد.

وی افزود: اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شاخص‌هایی از جمله شاخص جمعیت، بی‌سوادی، مناطق مختلف استان‌ها، مرزی بودن استان و سیاسی بودن مناطق را مد نظر دارد که در بررسی لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس استان به استان به این شاخص‌ها توجه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز