خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در اسلامشهر:

وزیر كار روحانی نگاه قهرآمیز به واكنش‌های صنفی كارگران را تعدیل كند

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۷

چکیده: «لازم است شخصی در رأس وزارت كار قرار گیرد كه دارای خاستگاه و پیشینه كارگری باشد تا با شناخت كامل از واكنش‌های كارگری در این اوضاع اقتصادی، هر تجمع و اعتراض به حقی را تهدید امنیت ملی تلقی نكند.»

یك فعال كارگری در اسلامشهر، گفت: وزیر کار دولت یازدهم بر خلاف وزاری قبلی نه تنها باید صدای كارگران بشنود، بلكه باید خود صدای كارگران باشد.

«حسن‌پور طالبیان» دبیر خانه كارگر اسلامشهر در این باره به ایلنا گفت: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و به تبع اشتغال و روابط كار، تصدی وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار بسیار دشواری است و فردی باید در این سمت انجام وظیفه کند که در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارای تخصص و تجربه باشد. 

این فعال كارگری ریشه بسیاری از برخوردهای امنیتی با اجتماعات و تشكل‌های كارگری را فقدان آگاهی كافی درباره قوانین و روابط كار دانست و گفت: در اوضاع اقتصادی فعلی كه كارگران متحمل بیشترین فشارهای ناشی از كاهش ارزش پول ملی می‌شوند، لازم است شخصی در رأس وزارت كار قرار گیرد كه دارای خاستگاه و پیشینه كارگری باشد تا با شناخت كامل از واكنش‌های كارگری در این اوضاع اقتصادی، هر تجمع و اعتراض به حقی را تهدید امنیت ملی تلقی نكند.

دبیر خانه كارگر اسلامشهر در توضیح این ادعا افزود: اعتراضات صنفی كارگران نشان دهنده وجود نقص در یكی از قسمت‌های اقتصاد است و برخورد قهری با این واكنش‌های صنفی، تنها حكم مسكن و مخدر را دارند كه شاید برای مقطعی این اعتراضات را كنترل كنند اما درمان نقصی كه باعث بروز اعتراض صنفی كارگران شده‌ است را به تاخیر می‌اندازد.

پورطالبیان معتقد است انتخاب فرد مقتدری از بدنه جامعه كارگری در راس وزارت كار كه قدرت چانه‌زنی با نهادهای قدرت را داشته باشد، نگاه قهری و امنیتی به واكنش‌های كارگران را خواهد كاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز