خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفتگو با ایلنا:

حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات امید را به بدنه جامعه بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۸

حضور جریان دولت در انتخابات منتفی است/ رئیس‌جمهور آینده باید فردی باشد که کشور را از انسداد اقتصادی نجات دهد/ ورودی هاشمی به عرصه انتخابات برای نخبگان و مردم غیرمنتظره بود/ نباید قانون را در پیشگاه مصلحت ذبح کرد/ آیت‌الله مصباح از نامزد جبهه پایداری بخواهد که از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزد/ هاشمی باید طی زمان باقی‌مانده این اطمینان را ایجاد کند که متعلق به یک جناح خاص نیست.

رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی گفت: اگرچه ورود هاشمی به عرصه انتخابات کاملاً غیرمنتظره بود اما توانست امید را به بدنه جامعه بازگرداند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور چهره‌های سیاسی متعدد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با پایان یافتن ثبت نام کاندیداها می‌توان گفت ورود هاشمی به عرصه انتخابات آرایش سیاسی طیف ها و جریانات سیاسی را تا حدی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد انتخابات این دوره چهار وجهی خواهد بود تصریح کرد: در جناح اصول گرایان نامزد جبهه پایداری، کاندیدای ائتلاف سه‌گانه و رضایی سه وجه انتخابات را تشکیل می دهند از سوی دیگر با این وجود و به احتمال زیاد اصلاح‌طلبان نیز با ورود هاشمی از صحنه انتخابات انصراف خواهند داد و علاوه بر این برخی جریان‌های اصول گرایان نیز به این نتیجه می‌رسند که از هاشمی حمایت کنند.

رئوفیان با تاکید به اینکه حضور جریان دولت در انتخابات منتفی است گفت: از هم اکنون برخی کاندیداهای منتسب به دولت انصراف خود را اعلام کردند البته چهره‌ای همچون رحیمی اگر انصراف هم نمی داد قطعا رد صلاحیت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه صلاحیت مشایی مورد تایید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت تصریح کرد: با این ارزیابی دولت بدون نامزد وارد عرصه انتخابات می‌شود و در بهترین شرایط نامزدهایی خواهد داشت که از توان رای آوری برخوردار نیستند.

رئوفیان با بیان اینکه ائتلاف سه‌گانه و جبهه پایداری پس از ورود هاشمی به عرصه انتخابات به شدت احساس خطر کرده‌اند، گفت: احتمال دارد به دلیل اینکه در این شرایط خود را در عرصه رقابت موفق نمی‌دانند نسبت به کاندیدای واحدی به وحدت نظر برسند که این چهره ترجیحاً  جلیلی خواهد بود و با این پیش‌بینی انتخابات سه وجهی می شود.

وی با بیان اینکه شاخصه‌های یک رئیس جمهور برای اداره کشور در چهار سال پرچالش با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جلیلی انطباق ندارد گفت: رئیس جمهور آینده باید فردی باشد که با مدیریت علمی و مدبرانه کشور را از این انسداد اقتصادی نجات دهد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد نامزد مورد حمایت جبهه پایداری و ائتلاف سه‌گانه و یا حتی شخص جلیلی بتواند کشور را به وضعیت قابل قبولی سوق دهد، با این وجود؛ این گونه احساس می شود که شیب حرکت ائتلاف سه‌گانه به سمت جلیلی است و این امکان وجود دارد که در ادامه هر سه کاندیدا ائتلاف به نفع جلیلی کنار بروند؛ اما از سوی دیگر با شرایطی کنونی ائتلاف پنج‌گانه، می‌توان حدس زد که چه اتفاقی درون این ائتلاف تا پایان انتخابات رخ خواهد داد.

وی ورودی هاشمی به عرصه انتخابات را برای نخبگان و مردم غیرمنتظره خواند و عنوان کرد: با این اتفاق شوک بزرگی به کشور وارد شد، ورود هاشمی که سوابق و تجربه‌ خود را در معرض رای مردم قرار داده است از همان ابتدا  امید را در  جامعه پدید آورد و نشان داد که  نسبت به این چهره اقبال عمومی وجود دارد.

رئوفیان با تاکید بر اینکه هاشمی طی زمان باقی‌مانده باید این اطمینان را ایجاد کند که متعلق به یک جناح خاص نیست تصریح کرد: انتخاب افراد ستادهای وی در سراسر کشور می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد.

وی افزود: با استفاده از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل باید این اعتماد ایجاد شود که هاشمی به عنوان  کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی یک جناح مصادره نشده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی همچنین با اشاره به کاندیداتوری رضایی خاطرنشان کرد: انگیزه رضایی برای حضور در عرصه انتخابات جدی است و تا پایان به نفع هیچ کس کنار نخواهد رفت.

رئوفیان در ادامه به حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی در روز ثبت‌نام  اشاره کرد و گفت: این اتفاق علاوه بر ایجاد حواشی متعدد سوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد؛ به گونه ای که نه تنها تمام سفرهای استانی قبل از ثبت‌نام را زیر سوال برد بلکه این شائبه را به وجود آورد  که در سفرهای آینده نیز این تبلیغات انتخاباتی دنبال شود.

وی افزود: احمدی نژاد با این اقدام خود مرتکب اشتباه بزرگی شد، طوری که دیگر هیچ یک از طرفداران سرسخت او هم نمی توانند این حرکت را توجیه کنند. اگرچه الهام و بقایی طی این روزها اظهاراتی در مورد گرفتن مرخصی احمدی‌نژاد مطرح کردند اما نباید فراموش کرد که وی پس از 11 روزخانه‌نشینی هم اعلام کرد که مرخصی بودم.

رئوفیان به اشاره به اینکه قانون در زمینه تخلفات انتخاباتی بسیار شفاف است گفت: مراجع ذی‌صلاح باید در این زمینه برخورد کنند در غیر این صورت کاری نمی توان کرد چرا که تاکنون نیز با قانون‌گریزی ها و رفتارهای سلیقه‌ای دولت برخوردی نشده است، مگر اینکه اعلام شود فعلاً هیچ اقدامی به صلاح نیست تا این قصه پر غصه نیز پایان یابد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه شورای نگهبان به هیچ عنوان مصلحتی عمل نمی‌کند گفت: هیچ‌گاه نباید قانون را در پیشگاه مصلحت ذبح کرد. این مسائل همه نقطه‌هایی است که کنار هم تشکیل یک خط را می دهند که این خط باید همواره بر مدار قانون باشد در غیر این صورت حرکت‌های انحرافی بروز پیدا خواهد کرد.

رئوفیان ادامه داد: در این دوره شورای نگهبان در معرض آزمون بزرگی قرار دارد و باید در نهایت دقت به وظیفه خود عمل کند آنچه مسلم است در شورای نگهبان یک فرد نمی‌تواند نظر خود را تحمیل کند؛ بلکه نظارت با اتفاق آرا تایید می‌شود بنابراین به نظر می رسد، در صورتی که فردی همچون مشایی از تیم دولت صلاحیتش تایید گردد در اذهان عمومی سوالات متعددی ایجاد می شود و شورای نگهبان باید روشی را برای اقناع آنها در پیش بگیرد چرا که انتظار عموم جامعه این است که صلاحیت وی احراز نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار عموم جامعه این است که در مقدمه خلق حماسه سیاسی نامزدها و هواداران آنها به گونه‌ای مسائل را مطرح کنند که ضمن ایجاد فضایی آرام در کشور گفتمان انقلاب‌اسلامی گسترش یابد، همچنین از آیت الله مصباح نیز این انتظار می‌رود که در توصیه های خود تاکید کند که نامزد جبهه پایداری در صورت حضور در تریبون‌های مختلف به جای تخریب دیگر نامزدها تنها از برنامه‌ها و مواضع خود دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز