خبرگزاری کار ایران

محمد حسین ابوترابی فرد:

رابطه یا عدم رابطه با آمریکا در حال حاضر مشکل کشور نیست

کد خبر : ۶۶۰۳۵

ملت ما از بصیرت، دانش و فهم بالایی برخوردارند/ با مرجعیت جامعتین در انتخابات به نقطه‌نظر واحد می‌رسیم/ بنده ربع قرن با چهره‌های علمی و سیاسی کار کرده‌ام/ با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هزینه‌های جاری ما به 100 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عضو ائتلاف اكثریت اصولگرایان در خصوص تعدد کاندیداها و اینکه آیا از این ائتلاف یک نفر به عنوان نامزد واحد معرفی خواهد شد یا نه؟ گفت: با مرجعیت جامعتین در انتخابات به نقطه‌نظر واحد می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد عضو ائتلاف اكثریت اصولگرایان پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه چهارمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران در جمع خبرنگاران در خصوص تعدد کاندیداها در جریان اصولگرا و اینکه آیا از ائتلاف شما یک نفر وارد عرصه انتخابات خواهد شد یا نه؟ گفت:‌ تصمیم بر این است که به یک کاندیدای واحد برسیم و با توجه به مرجعیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرجعیت جامعه روحانیت مبارز به رسیدن به نقطه‌نظر واحد امیدوار هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم سیاسی و اقتصادی شما در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است و بنا دارید از چه افرادی استفاده کنید؟ افزود: بنده ربع قرن با چهره‌های علمی و سیاسی کار کرده‌ام و با آنها آشنا هستم و آنها با صدور بیانیه‌ای از من خواسته‌اند که وارد انتخابات شوم بر این اساس در دولت آینده با مشورت کمیسیون‌های تخصصی مجلس بهترین‌ها را معرفی خواهم کرد.

عضو ائتلاف اكثریت اصولگرایان همچنین در خصوص اهمیت حماسه سیاسی تأکید کرد: در 22 بهمن با حضور مردم کلید خلق حماسه سیاسی زده شد و معتقدم همین حضور و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تکرار خواهد شد چراکه ملت ما از بصیرت سیاسی، دانش وفهم بالایی برخوردارند و بدون شک در 24 خرداد حماسه بزرگ دیگری را خلق خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: متاسفانه با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هزینه‌های جاری ما به 100 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد در حالی که می‌توانستیم این هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد:‌ معتقدم در سال 1393 می‌توان تا حدود 50 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی هدایت کرد تا این صندوق به عنوان موتور حرکت ملی تبدیل شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شبکه بانکی کشور نیز می‌تواند در جهت تولید کالا و حمایت از آن اقدام کند‌ البته این موضوع نیز نیاز به همکاری بین دولت و مجلس دارد. من تا آنجایی که در جریان هستم، اکثر همکاران من در مجلس از این قضیه حمایت می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اقتصاد ما مبتنی بر نوآوری ملی است، خاطرنشان کرد: بنده قبلا مسئول نهاد در دانشگاه تهران بودم و به خوبی با ظرفیت‌های علمی آشنایی دارم. ما این ظرفیت را داریم که در جهت اقتصاد مبتنی بر نوآوری ملی حمایت کنیم که اگر در این زمینه پیش برویم، به سمت افق‌های روشن هدایت می‌شویم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه درباره اینکه آیا شما با رابطه با آمریکا موافق هستید یا نه؟ افزود: من در حال حاضر مشکل کشور را رابطه یا عدم رابطه با آمریکا نمی‌دانم بلکه باید در جهت رسیدن به اقتصادی پویا حرکت کنیم، ضمن آنکه صاحب‌نظران آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ایران به عنوان یک قطب بین‌المللی شناخته می‌شود.

عضو ائتلاف اكثریت اصولگرایان با بیان اینکه راهبرد ما وحدت ملی است، افزود: آنچه برای ما مهم است، ارتقای سطح وحدت ملی است چرا‌که مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مسئله تاکید کردند.

ابوترابی‌فرد در پایان افزود: در گفت‌وگو با آمریکا می‌توانیم براساس چارچوب و با منطق علم و اخلاق سخن بگوییم تا بتوانیم از حقوق ملت ایران هم دفاع کرده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز