خبرگزاری کار ایران

لنکرانی درهمایش جبهه پایداری:

برخی تلاش می‌کنند سیاست را در تشکل‌ها محدود کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۹۱

برخی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان می‌کردند که حضور مردم در عرصه انتخابات کم رنگ خواهد شد اما به فضل خدا مردم صحنه‌ای از اقتدار نظام را با حضور خود در انتخابات نشان دادند.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: راه حل معضلات سیاسی کشور مردمی کردن سیاست است ولی برخی از افراد در تلاش هستند که سیاست را در چارچوب تشکل‌ها خلاصه سازند.


به گزارش خبرنگار ایلنا باقر لنکرانی در همایش راهبردی جبهه پایداری که به مناسبت ۹ دی در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده است گفت: ما در بیان لفظ اشتراکات بسیاری داریم و این اشتراکات لفظی باعث شده است که اشتباهاتی ایجاد شود اما تربیت قرآنی به ما آموخته است که چگونه باید به موضوعات نگاه کنیم.


وی افزود: در اشتراکات لفظی در رابطه با اشرافیت تعریف‌های خاصی بیان شده است اما در تربیت قرآنی اشرافیت به معنی این است که از قرآن کریم حفاظت کنیم و یا در خصوص دارندگی‌ها که اکثر مردم به دنبال آن‌ها هستند اشتراکات لفظی بسیاری بیان شده است اما در تربیت قرآنی دارندگی‌ها معنای دیگری دارد.


لنکرانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر با نگاه قرآنی و تربیت اسلامی به ۹ دی نگاه اندازیم‌‌ می‌فهمیم همان طوری که مقام معظم رهبری ببیان کرده است، ۹ دی در قله است و سال‌ها طول می‌کشد تا اندیشمندان متوجه شوند که چه اتفاقی افتاده و ابعاد گسترده این روز را بفهمند که چه مسیری در انقلاب اسلامی رخ داده است.


وی گفت: ‌با توجه به اینکه در آستانه این روز بزرگ و تاریخی قرار داریم باید بیان کنیم که ۹ دی نشان داد که حضور مردم در صحنه کم رنگ نبوده و این مردم بوده‌اند که ۹ دی را در قله قرار داده‌اند.


سخنگوی جبهه پایداری در ادامه به سخنان آیت اله مصباح در رابطه با روز ۹ دی اشاره کرد و گفت: آیت اله مصباح روز ۹ دی را تولد دوباره اسلام معنا کرده‌اند در حالی که برخی از افراد این روز را یک روزی همچون روزهای دیگر می‌دانند که مردم برای راهپیمایی بیرون می‌آیند اما در ۹ دی شاهد بودیم که در بحبوحه حوادث،  مردم به خیابان‌ها ریختند و از انقلاب خود دفاع کردند و حتی بسیاری از مردمی که در ۹ دی بیرون آمدند برای دفاع از انقلاب خود در مقابل قوم و قبیله خود ایستادند و برای دفاع از انقلابشان هزینه دادند.


وی افزود: اگر از عبرت‌ها و پندهای ۹ دی به خوبی استفاده کنیم خواهیم توانست انقلاب اسلامی را در شایسته‌ترین دوران خود نگاه داریم‌‌. همان گونه که امام خمینی (ره) بیان کردند که باید با شایستگی تمام به این انقلاب توجه شود.


سخنگوی جبهه پایداری با بیان این مطلب که امروز به تفکر ۹ دی احتیاج داریم گفت: آن چیزی که نوید بخش آینده انقلاب اسلامی است نگاه ویژه به اتفاقات ۹ دی است.


وی نگاه عاشورایی بودن ۹ دی را یکی ازمشخصات ۹ دی دانست و گفت: ارتباط عاشقانه در یک کلمه ولایت مدارانه با ولی و رهبر انقلاب در اتفاقات ۹ دی دیده می‌شود و حضور مردم بی‌ادعا و بی‌توقع در چارچوب خاص خود نیز از ویژگی‌های ۹ دی است.


لنکرانی تصریح کرد: برخی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان می‌کردند که حضور مردم در عرصه انتخابات کم رنگ خواهد شد اما به فضل خدا مردم صحنه‌ای از اقتدار نظام را با حضور خود در انتخابات نشان دادند و نشان دادند که همواره به دفاع از رهبری و انقلاب خود ایستاده‌اند و این سبک و سیاق را بار دیگر تکرار خواهند کرد.


وی افزود: اگر امروز در صحنه اقتصادی با معضلات اقتصادی روبرو هستیم راهش این نیست که به تئوری‌های غربی برگردیم بلکه راه آن این است که اقتصاد را مردمی کنیم.


لنکرانی گفت: ترویج رانت خواری و سرمایه داری غربی نمی‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشد و خوشبختانه در کشور عزیزان و اندیشمندانی داریم که حرف‌هایی برای برون رفت از مشکلات دارند.


وی افزود: حلال مشکلات عرصه سیاسی کشور نیز مردمی کردن سیاست است اما برخی در کشور تلاش می‌کنند تا سیاست را در چارچوب تشکل‌های خاص محدود کنند در حالی که در این تفکر سخت در اشتباه هستند چراکه انقلاب اسلامی باحضور مردم شکل گرفته است و پیش خواهد رفت.


وی افزود: امام خمینی (ره) با اعتماد به مردم انقلاب را رهبری کردند و ما نیز وظیفه داریم همین را دنبال کنیم.


سخنگوی جبهه پایداری در پایان خاطرنشان کرد: جبهه پایداری در نظر دارد در صحنه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در کشور در چارچوب رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری قدم‌های استواری را بردارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز