خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با ایلنا:

تاخیر در ارائه بودجه، مجلس را تحت فشار می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۱

دولت دهم که رو به اتمام است اما برای اینکه این رسم احمدی نژاد را برداریم باید راهکارهایی در آئین نامه، مشخص و اصلاح شود و در این زمینه می پذیریم که آئین نامه کسری دارد.

مهدی موسوی نژاد در خصوص تاخیر دولت در ارسال لایحه بودجه به مجلس اظهار داشت:‌مدارای مجالس قبلی با دولت موجب تاخیرهای مکرر دولت نهم و دهم در ارسال لایحه بودجه شد.

موسوی نژاد در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا تاکید کرد:‌ اگر دولت لایحه بودجه را زود می فرستاد به نفع دولت بود چرا که مجلس لایحه ای کارشناسی شده به دولت می داد که دیگر نیازی به متمم ندارد.

وی ادامه داد:‌ شاید یکی از دلایل عمده ای که ما در طول سال متمم لایحه بودجه را می آوریم دلیلش این است که مجلس برای تصویب قانون بودجه به دلیل کمبود وقت شتابزده عمل می کند.

نماینده دشتستان در مجلس نهم شورای اسلامی گفت:‌ وقتی دولت در ارسال لایحه بودجه دیر می کند و مجلس نیز مجبور به ارائه متمم می شود، دولت به ثبات بودجه ای نمی رسد و این خود نقطه ضعف بزرگی است.

موسوی نژاد اذعان داشت:‌ متاسفانه الان بیش از 15 روز است که دولت در ارسال لایحه بودجه تاخیر داشته و با توجه به سوابق قبلی اش هنوز نمی دانم که چه زمانی بودجه را تحویل می دهد ولی هر یک روزی که دولت در ارسال این لایحه دیر کند مجلس بیشتر برای بررسی بودجه تحت فشار قرار می گیرد و این به صلاح دولت و مجلس نیست.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد:‌ طبیعی است، وقتی لایحه بودجه زودتر به مجلس بیاید کار کارشناسی بیشتری روی آن صورت می گیرد ولی وقتی، زمان ما تنگ می شود، طبیعی است که قانون با تسریع تصویب می‌شود و این مساله بیش از آنکه به نفع دولت باشد به ضرر دولت خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ یکی از آسیب های جدی که دولت به لایحه بودجه وارد می کند این است که اجازه کار کارشناسی به مجلس با تاخیری که می کند، نمی دهد. البته نمایندگان از تمام توان خود استفاده می کنند و زمان مناسب را می گذارند اما به هر حال مدتی از سال نو را دولت باید بدون بودجه آغاز کند که این اصلا وجهه خوشی ندارد.

موسوی نژاد در پایان گفت:‌ دولت دهم که رو به اتمام است اما برای اینکه این رسم احمدی نژاد را برداریم باید راهکارهایی در آئین نامه، مشخص و اصلاح شود و در این زمینه می پذیریم که آئین نامه کسری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز