خبرگزاری کار ایران

فاطمه راکعی در بازدید از غرفه ایلنا:

خبرگزاری‌ها باید از آزادی بیان برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۱

در نمایشگاه امسال برخی تبعیض‌های چشم‌گیر نسبت به خبرگزاری‌هایی که سابقه و قدمت بیشتری دارند مشاهده می‌شود که در واقع این رسانه‌ها مظلوم واقع شدند/خبرگزاری‌های شناخته شده باید از آزادی بیان برخوردار باشند.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در مورد انتخابات پیش رو گفت: نمی‌توان پیش بینی کرد در انتخابات آتی چه اتفاقی رخ می‌دهد اما من به عنوان یک اصلاح طلب معتقدم که طبق آنچه آقای خاتمی مدت‌ها پیش اعلام کرد کف خواسته‌های اصلاح‌طلبان باید تامین شود و این خواسته اصلاح طلبان برخواسته از انقلاب ۵۷ است.

فاطمه راکعی در جریان بازدید از غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه خاتمی بخاطر منش دموکراسی خواهی و اصلاح طلبی که دارد معتقد است بخاطر کشور بایدکاری کرد افزود: تفکر آقای خاتمی به ویژه درزمانی که به بن‌بست سیاسی می‌رسیم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما نباید فراموش کرد که باید شرایطی نیز برای حضور اصلاح‌طلبان در عرصه محیا شود.

وی افزود: اصلاح طلبان کودک نیستد که به رشد عقلی نرسیده باشند. بنابراین هیچ‌گاه برای کسانی که حاضر نیستند حتی صدای ما را بشنوند بی‌جهت تنور انتخابات را گرم نخواهیم کرد. اما اگر مطمئن شویم که بخشی از خواسته‌های ما تامین می‌شود و از طرفی مردم نیز اطمینان بیابند که رایشان تاثیرگذار خواهد بود آن زمان اصلاح طلبان وظیفه دارند در مورد فردی که می‌داند دارای آرای ملی بی‌شماری است به اجماع برسند.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور مهم این است که آزادی بیان و مطبوعات آنچنان که دلخواه همه اقشار جامعه باشد ایجاد شود. بنابراین معتقدم مطبوعات و خبرگزاری‌های شناخته شده باید از آزادی بیان برخوردار باشند به امید روزی که همه نشریات و خبرگزاری‌ها امکان فعالیت برابر داشته باشند.

فاطمه راکعی همچنین در مورد ارزیابی خود از کیفیت نمایشگاه امسال گفت: از نظر فیزیکی شاید دکور‌ها و چارچوب‌هایی که برای برخی نشریات و خبرگزاری‌ها تهیه شده بسیار زیبا باشد اما برخی تبعیض‌های چشم گیر برای خبرگزاری‌هایی که سابقه و قدمت بیشتری دارند مشاهده می‌شود که در واقع این رسانه‌ها مظلوم واقع شده به گونه‌ای که هم از نظر موقعیت مکانی و هم از لحاظ وسعت مکان استقرار شاهد چنین نابرابری هستیم.

وی با بیان اینکه همه افراد از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استقبال می‌کنند گفت: مهم این است که آزادی بیان و مطبوعات آنچنان که دلخواه همه اقشار جامعه باشد ایجاد شود. بنابراین معتقدم مطبوعات و خبرگزاری‌های شناخته شده باید از آزادی بیان برخوردار باشند. به امید روزی که همه نشریات و خبرگزاری‌ها امکان فعالیت برابر داشته باشند چراکه در کشوری که از لحاظ فرهنگی دارای کثرت است چنین مساله‌ای نه تنها موجب رشد سیاسی و اجتماعی مردم می‌شود بلکه به بهبود وجهه جمهوری اسلامی نیز کمک می‌کند. پس معتقدم چنین اموری که برخی اصحاب رسانه را دلگیر می‌کند به نفع هیچ کس نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز