خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال طرح كرد:

پیامد واردات 10 هزار تن چای غیر قابل شرب بر چایكاران

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۸

چكیده: «ورود چای انبار شده به بازار موجب می شود تا با پایین آمدن قیمت چای تولیدی سال جاری، كارخانه های تولید چای متضرر شوند و به تغییر كاربری و تعدیل كارگران دست بزنند.»

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال با اعلام خبر ورود  10 هزار تن چای «غیر قابل شرب» به بازار كه در انبار فومن یكی از كارخانه های چای، نسبت به آثار واردات چای بر زندگی چای‌كاران هشدار داد.

«پرویز شعبانی» با تاكید بر پیامد‌های زیانبار و طولانی مدتی كه این مساله برای كارگران صنعت چای رقم می‌زند، به ایلنا گفت: كارخانه ی طلای كوهپایه 10 هزار تن چای غیر قابل شرب را كه مدت بیش از 3 سال از تولید آن می گذرد وارد بازار كرده است.

وی تصریح كرد: ورود این حجم از چای به بازار با توجه به گذشت چند سال از زمان تولید آن و کیفیت نامطلوبش، اندک رغبت باقی مانده میان مردم به چای تولید داخل را از بین می‌برد.

این فعال صنفی افزود: ورود چای انبار شده  به بازار موجب می شود تا با پایین آمدن قیمت چای تولیدی سال جاری، كارخانه های تولید چای متضرر شوند و به تغییر كاربری و تعدیل كارگران دست بزنند.

به گفته ی آقای شعبانی،  اگر از زمان تولید چای بیش از ۳ سال بگذرد آن را به عنوان کود مزارع استفاده می‌کنند.

این فعال صنفی پیش از این از ورود بیش از ۶۰ هزار تن چای غیر قابل شرب دیگر به بازار که در بازهٔ سال‌های ۷۴ تا ۷۶ در داخل کشور تولید شده‌اند خبر داده بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز