خبرگزاری کار ایران

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس:

دولت اراده‌ای برای حل مشکل چای و کشاورزان ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۳۵

«پرداخت نکردن ۸ میلیارد تومان مطالبات چای کاران را نشان دهنده و نمونه بارزی از عدم اراده‌ای قوی در دولت جهت حل مشکل چای وچای کاران و کشاورزان است.»

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز انتقاد شدید از دولت بدلیل عدم پرداخت ۸ میلیارد تومان مطالبات چای کاران، تاکید کرد: در دولت اراده‌ای قوه برای حل مشکل چای و چای کاران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آستانه اشرفیه، محمد حسین قربانی در دیدار با جمعی از مردم این شهرستان و در واکنش به واگذاری امور چای به استانداران گیلان در دولت‌های نهم و دهم، اظهار کرد: در دولت اراده قوه برای حل مشکل چای، چای کاران و کشاورزان وجود ندارد. اگر این اراده قوی در دولت وجود داشت به طور یقین روز به روز از میزان تولید چای ایرانی کاسته و کشاورزان با مشکلات عدیده‌تر مواجه نمی‌شدند.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: متاسفانه ما تا به امروز این اراده را ندیده‌ایم و از سوئی دیگر با همه فشاری که قبل از عید نوروز ۹۲ در کارگروه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت راهبردی ریاست جمهوری وارد آمد، مطالبات چای کاران پرداخت نشد.

وی میزان مطالبات چای کاران را از دولت ۸ میلیارد تومان عنوان کرد که قرار بود قبل از عید نوروز توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت شود ولی تا دو روز قبل که من به اتفاق نماینده رودسر و املش در مجلس با فشاری که به این معاونت آوردیم، قول داده بود تا یک شنبه بپردازد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در ادامه، تصریح کرد: با پیگیری انجام شده توسط بنده از دو روز قبل تا امروز، متاسفانه این مطالبات به چای کاران پرداخت نشده است.

قربانی پنچاه، پرداخت نکردن ۸ میلیارد تومان مطالبات چای کاران را نشان دهنده و نمونه بارزی از عدم اراده‌ای قوی در دولت جهت حل مشکل چای وچای کاران و کشاورزان دانست و متذکر شد: دولت امسال نیز اختیارات خود در حوزه چای را به استاندار گیلان تفویض کرده است.

وی تاکید کرد: معاونت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، بانک‌های عامل به مصوبه هیئت دولت که پای آن امضای دو وزیر و معاون اول رئیس جمهوری درج شده، بعد می‌خواهد به امضای استاندار و کارگروه کشاورزی گیلان عمل کند.

این مسئول، ابراز کرد: در واگذاری اختیارات امور چای توسط دولت به استاندار گیلان تردید دارم چون تفویض اختیار به استانداران وقت هم ثمر بخش نبوده است.

قربانی پنچاه، خاطر نشان کرد: اگر مصوباتی که در گیلان به عنوان رئیس کارگروه چای استان که متولی آن استاندار است، بها داده شود و اجرائی گردد، من اعتقاد دارم می‌شود چای را مدیریت کرد.

وی در پایان از تهیه طرحی مشترک خود با همکاری نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل جهت تصویب در کمیسیون تلفیق مجلس جهت اختصاص یک ردیف برای مدیریت چای در کشور خبر داد تا با تصویب آن هرساله هنگام درو و برداشت چای، کشاورزان با دغدغه و مشکلات مواجه و بعد یکسال از تحویل محصول نتوانند مطالبات خود را دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز