خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال:

هر کیلو برگ سبز چای درجه یک ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۲۵

«مطابق طرحی که از سوی مسئولان استانی آماده شده است کارخانه داران باید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را با قیمت ۱۲۰۰ تومان و هر کیلو برگ سبز چای درجه دو را با قیمت ۶۵۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند.»

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال از خرید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک با قیمت ۱۲۰۰ تومان خبر داد.

پرویز شعبانی در این باره به ایلنا گفت: مطابق طرحی که از سوی مسئولان استانی آماده شده است کارخانه داران باید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را با قیمت ۱۲۰۰ تومان و هر کیلو برگ سبز چای درجه دو را با قیمت ۶۵۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به این نکته که طرح مذکور هنوز از سوی دولت به تصویب نرسیده است بیان کرد: مسئولان استان گیلان با همکاری اتحادیه چایکاران، طرح مذکور را آماده کرده‌اند و معاون اول رئیس جمهور قول داده‌ تا دولت این طرح را به تصویب برساند.

این فعال صنفی ادامه داد: قرار شده است کارخانه دارانی که از یارانه دولت برای خریداری برگ سبز چای استفاده می‌کنند بابت هر کیلو برگ سبز درجه یک ۸۵۰ نومان و برای هر کیلو برگ سبز چای درجه دو ۴۲۰ تومان پرداخت کنند.

او افزود: کارخانه داران به ازای هر کیلو خشک کردن برگ سبز چای، یک کیلو و ۶۰۰ گرم حواله واردات چای خشک دریافت می‌کنند که دولت از طریق شرکت درفک، این حواله‌ها را با قیمت پایهٔ كیلویی ۱۲۰۰ تومان به فروش می‌رساند و درآمد آن را به کارخانه داران می‌دهد.

شعبانی در پایان تصریح کرد: کارخانه دارانی که که به صورت آزاد چای خشک را خریداری می‌کنند به ازای هرکیلو خشک کردن برگ سبز چای، ۳ کیلو حواله واردات چای خشک دریافت می‌کنند که این مقدار بعد از خردادماه به ۳/۵ کیلو افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز