خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال خبر داد:

ورود بیش از ۶۰ هزار تن چای «غیر قابل شرب» به بازار

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۳

«ورود این حجم از چای به بازار با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان تولید آن و کیفیت نامطلوبش، اندک رغبت باقی مانده میان مردم به چای تولید داخل را از بین می‌برد و پیامد‌های زیانبار طولانی مدتی را برای كارگران صنعت چای رقم می‌زند.»

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال از ورود بیش از ۶۰ هزار تن چای «غیر قابل شرب» به بازار خبر داد که که در بازهٔ سال‌های ۷۴ تا ۷۶ در داخل کشور تولید شده‌اند.

پرویز شعبانی در این باره به ایلنا گفت: ۶۰ هزار تن چای غیر قابل شرب که در بازهٔ سال‌های ۷۴ تا ۷۶ تولید شده بود و در انبار سازمان تعاون روستایی در گیلان نگه داری می‌شد با تلاش مدیران و فعالان سابق صنعت چای وارد بازار شده است.

وی تصریح کرد: اگر از زمان تولید چای بیش از ۳ سال بگذرد آن را به عنوان کود مزارع استفاده می‌کنند.

شعبانی با اشاره به پیامدهای زیان بار واردات چای «غیر قابل شرب» بر شغل چای‌كاران، بیان کرد: ورود این حجم از چای به بازار با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان تولید آن و کیفیت نامطلوبش، اندک رغبت باقی مانده میان مردم به چای تولید داخل را از بین می‌برد و پیامد‌های زیانبار طولانی مدتی را برای كارگران صنعت چای رقم می‌زند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال در پایان اظهار داشت: به طور کلی مصرف سالانه چای کشور بیش از ۱۲۰ هزار تن است که ۲۰ هزار تن آن در داخل تولید می‌شود و مابقی وارد می‌شود. از ۱۲۰ هزار تن وارد شده، نیمی به صورت قانونی و نیم دیگر به صورت غیر قانونی وارد می‌شود که مردم انتظار دارند پشت پردهٔ این حجم از واردات غیر قانونی برای آن‌ها مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز