خبرگزاری کار ایران

مدیران فوتبال نمی‌توانند صادق باشند؛

ذوالفقارنسب: انتخابم به عنوان وزیر ورزش گمانه‌زنی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۹۲

متاسفانه شرایط اقتصادی باشگاه‌ها به شکلی است که اگر مدیران آنها با صداقت بخواهند رفتار کنند قطعا به مشکل خواهند خورد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان خبر انتخابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان را یک گمانه‌زنی رسانه‌ای خواند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با انتشار برخی اخبار مبنی بر انتخابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت حسن روحانی اظهار کرد: این مباحثی است که در برخی روزنامه‌ها مطرح شده و به نظرم یک گمانه‌زنی است اما اجازه بدهید من در این خصوص صحبتی نکنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از جانب مجموعه مشاوران حسن روحانی مذاکره‌ای با شما شده یا خیر؟ گفت: در این مورد نمی‌خواهم صحبتی داشته باشم.

این کارشناس فوتبال در ادامه به بحث نقل و انتقالات لیگ برتر پرداخت و گفت: به نظرم فصل نقل و انتقالات بازار گرم و پرحاشیه‌ای است که قطعا امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی باشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی باشگاه‌ها به شکلی است که اگر مدیران آنها با صداقت بخواهند رفتار کنند قطعا به مشکل خواهند خورد لذا آنها مجبورند به اعتبار خود یا به اعتبار وعده‌ها و قول‌هایی که از دیگران می‌شنوند با بازیکنان وارد مذاکره شده و آنها را جذب کنند.

ذوالفقارنسب در رابطه با عملکرد تیم‌ها در بحث نقل و انتقالات اظهار کرد: ظاهرا سپاهان عملکرد خوبی داشته چراکه این تیم در ابتدا بازیکنان اثرگذار خود را حفظ کرد و در پست‌هایی هم که نیاز داشته بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است. در همین راستا من فکر می‌کنم تراکتورسازی نیز بعد از انتخاب مربی خوبی مثل مجید جلالی بازیکنان خوب و تاثیرگذاری را به خدمت گرفته که می‌تواند در طول فصل به عنوان یک مدعی ظاهر شود.

وی افزود: در مورد دو باشگاه ریشه‌دار پرسپولیس و استقلال به نظرم سرخ‌های پایتخت در درجه اول کار مثبتش‌شان انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی این تیم بود و بعد هم تیم جوان شده آنهاست که مطمئنا یکی از تیم‌های خوب لیگ سیزدهم خواهد بود. در کنار این استقلال هنوز با چند بازیکن مطرح خود با کش و قوس مواجه است و به نظرم شرایط سختی پیش پایش خواهد بود.

این کارشناس فوتبال در رابطه با رویکرد جوانگرایی علی دایی در پرسپولیس اظهار کرد: من این نگاه را نگاه مثبتی می‌دانم از این جهت که خود دایی در عرصه مربیگری صاحب تجربه و توانایی‌های بسیار خوبی شده و در کنار این سرمربی پرسپولیس رو به انتخاب بازیکنان جوان و باانگیزه ای آورده که اگر یک انضباط تیمی بر آنها حاکم باشد بی شک می‌تواند یک لیگ موفق را آغاز و به پایان برساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید لیگ سیزدهم به لحاظ کیفی روند مثبتی را در پیش خواهد گرفت، گفت: من خیلی خوشبین هستم به دلیل اینکه 16 تیمی شدن لیگ بسیار شرایط خوبی پیش پای باشگاه‌ها قرار خواهد داد و زمینه انجام تمرینات و آماده‌سازی خوبی به آنها خواهد داد. ضمن آنکه کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتری فرصت کافی برای مرور کارهای تاکتیکی در طول فصل را به تیم‌ها خواهد داد که این خود می‌تواند زمینه افزایش بحث کیفی را فراهم آورد، البته تنها چیزی که در این مدت باید مد نظر باشد تطبیق برنامه‌های کارلوس کی‌روش با برنامه زمان‌بندی و بازی‌های لیگ است.

ذوالفقارنسب با اشاره به تاخیر 10 روزه در برگزاری لیگ برتر گفت: متاسفانه این قبیل تغییرات ناگهانی و به اصطلاح بی‌برنامگی‌ها لطمات بزرگی به برخی تیم‌ها و همچنین تیم ملی خواهد زد.

وی در پایان در رابطه با رویکرد کمیته انضباطی در قبال باشگاه‌های بدهکار نیز اظهار کرد: به نظرم در این زمینه اگر بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین تصمیم‌گیری شود و همچنین کمیته انضباطی نیز پایبند به قوانین باشد این طرح می‌تواند کمک بزرگی به سیستم فوتبال کشور به لحاظ ساختاری کنتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز