خبرگزاری کار ایران

تحلیل عبدی از شرایط تیم ملی؛

حضور در پلی‌آف یعنی راه سخت تکرار حماسه ملبورن

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۱

رسیدن به جام جهانی از مسیر پلی‌آف خود یك هفت خان رستم دیگر خواهد بود و دقیقا باید یك حماسه ملبورن دیگر را رقم بزنیم كه بی‌شمار سخت است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد که تیم ملی باید تنها به فکر صعود مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل باشد.

حسین عبدی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به پیروزی تیم ملی مقابل قطر در جریان مقدماتی جام جهانی 2014 اظهارکرد: من قبل از هر چیز واقعا بابت این پیروزی به همه تبریك می‌گویم چون فوتبال ما به شدت به چنین پیروزی نیاز داشت. در مورد عملكرد تیم ملی باید توجه داشت كه شرایط مختلفی این بازی را برای ما حساس و مهم كرده بود. اول اینكه ایران شرایط خوبی در جدول مقدماتی جام جهانی نداشت و دوم هم اینكه این بازی بخش زیادی از سرنوشت ما و قطر را رقم می‌زد ضمن آنكه میزبانی این تیم عربی در این بازی حساس هم خود دغدغه‌ای بزرگ بود.

وی افزود: تیم ملی ما از چند ماه پیش با حواشی بزرگ و كوچكی مواجه بود و واقعا به این سه امتیاز نیاز داشتیم. اتفاقا این یكی از خصوصیات فوتبال ماست كه غیر قابل پیش بینی باشد. شما همین مسابقات مقدماتی جام جهانی را در نظر بیاورید. تیم ما در روزی كه شانس صد در صد برد داشت به لبنان باخت یا در روزی كه شاید كسی انتظار برد مقابل كره را نداشت این تیم را شكست داد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در رابطه با عملکرد فنی تیم ملی در این دیدار اظهارکرد: در بازی با قطر برای ما بسیار مهم بود ببریم كه اینگونه هم شد. شاید به لحاظ موقعیت گل، قطری‌ها شرایط بهتری داشتند و یك پنالتی به نفع آنها اعلام نشد و حتی یك توپ‌شان هم به تیر دروازه ما خورد اما برای ما كسب 3 امتیاز اهمیت داشت كه خوشبختانه به آن رسیدیم. تیم ملی ما در دیدار با قطر به لحاظ فنی تغییراتی با گذشته داشت و تغییراتی هم در خط دفاع خود شاهد بود. ما در این دیدار از قوچان‌نژاد به عنوان تنها بازیكن سرعتی خود بهره بردیم و در تمام طول بازی سعی داشتیم حملات خود را از سمت راست زمین جایی كه خسرو حیدری بود روی دروازه حریف تدارك ببینیم.

وی ادامه داد: كی‌روش بیك‌زاده را بیشتر با رویكرد كار دفاعی به بازی گرفته بود و با منتظری تركیب خوبی را تشكیل داده بود. به نظرم در این بازی تیم ملی ما به لحاظ كار دفاعی بسیار خوب بود و پرس را هم به خوبی انجام داد. البته قطر هم نظم و انضباط تیمی خوبی در خط دفاع خود داشت و موقعیت‌های خوبی هم روی دروازه ما داشت اما تیم ملی ما سه‌شنبه شب خوش شانس بود.

عبدی در ادامه به برخی نقدها به عملکرد تیم ملی پیش از این دیدار اشاره کرد و گفت: من فكر می‌كنم در همه جای دنیا نقد افراد روی شكست‌ها بیشتر است، اما بپذیریم كه قدری هم باید در نقد منصف بود. باید توجه داشت كه كی‌روش شاگردانش را از دل لیگ جمع می‌كند. لیگی كه در داخل ایران خود ما و دیگر مربیان‌مان از روند و كیفیت آن راضی نیستیم. در همین بازی با قطر اگر فوتبال ما در دوران خوب خود می‌بود امثال این تیم یا اردن و لبنان نمی‌توانند دردسری برای ما درست كنند.

وی با اشاره به غیبت كریمی، رحمتی و عقیلی در این دیدار هم گفت: شخصا اعتقاد دارم كه نمی‌توان مطلقا گفت كه بود یا نبود این بازیكنان باخت یا برد تیم ملی را رقم می‌زده. به عبارتی از نظر بنده هر بازیكنی در جای خود می‌تواند موثر باشد یا نباشد. تیم ملی ما در بازی خود با قطر باید ساختار دفاعی خوبی می‌داشت كه اینگونه هم بود و در نهایت به امتیازات حساس مورد نیازش رسید.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که بعد از پیروزی مقابل قطر شانس تیم ملی برای صعود به جام جهانی چقدر است، گفت: قطعا خیلی بیشتر شده. شاید تا پیش از این دیدار شرایط و عاقبت ما دست حریفان‌مان بود اما حالا سرنوشت دوباره به دست خودمان افتاده و باید دقت كنیم. دقت كنیم از این جهت كه از این پس جای اشتباه نیست و باید در گام اول لبنان را با یك آوراژ گل بالا ببریم و بعد هم سرنوشت ایده‌آل‌مان را در بازی با كره جنوبی رقم بزنیم. برای تیم ملی و كی‌روش خیلی مهم است كه لبنان را در بازی روز سه شنبه دست كم نگیرند و بدانند كه لبنان حریف دست و پا بسته‌ای برای ما نخواهد بود.

وی در رابطه با دیدار تیم ملی مقابل لبنان هم اظهارکرد: كی‌روش و شاگردانش مقابل این تیم باید هوشیار باشد. لبنان تیمی است كه بسیار پرانگیزه برای اهداف آینده‌اش می‌جنگد. این تیم چند روز پیش كره را متوقف كرد و قطعا انگیزه‌های بیشماری مقابل ما هم خواهد داشت. من اگر حرف از تعداد گل بالا می‌زنم به این خاطر است كه ما برای صعود مستقیم به جام جهانی باید همه فاكتورها را در نظر بگیریم. اهمیت این موضوع برای من از این جهت است كه اگر فردا روزی كار برای صعود مستقیم به گل شماری رسید شرایط خوبی داشته باشیم. وگرنه اتفاقا شخصا تاكید دارم كه تیم ملی مقابل این تیم عربی باید بسیار با فكر و برنامه ظاهر شود.

عبدی همچنین در رابطه با اهمیت حضور وینگادا در کنار کی‌روش در روز بازی با قطر گفت: من ابتدا فكر كردم این مربی در غیاب كی‌روش به این خاطر كه هم فوتبال ایران را می‌شناسد و هم دوست سرمربی تیم ملی است می‌خواهد روی نیمكت بنشیند اما وقتی این كار را نكرد دیگر تحلیلی در مورد او ندارم و بهتر است خود كی‌روش در این خصوص پاسخگو باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تیم ملی باید به دنبال صعود مستقیم به جام جهانی باشد تا حضور در پلی آف گفت: به هر شكلی ما باید به فكر صعود مستقیم باشیم تا حضور در پلی آف. چون رسیدن به جام جهانی از مسیر پلی‌آف خود یك هفت خان رستم دیگر خواهد بود و دقیقا باید یك حماسه ملبورن دیگر را رقم بزنیم كه بی‌شمار سخت است. شخصا همیشه اعتقاد دارم كه تا دقیقه 90 آخرین بازی باید جنگید. بزرگترین نصیحتی كه می‌توانم در این شرایط بكنم اینكه تیم ملی باید تا آخر تلاش كند و قدمی هم عقب نگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز