خبرگزاری کار ایران

باتجربه‌تر شده‌ام؛

ابراهیم‌زاده: بازی با قطر برای ما فینال است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۲۵

قطر را می‌شود در کشورش برد اما در دو مقطع؛ یکی شروع بازی که آنها ممکن است بی‌نظم باشند و یکی در پایان بازی به شرطی که تا آن موقع گل نخوریم

سرمربی جدید راه‌آهن تاکید‌ می‌کند که بازی با قطر برای تیم ملی ایران حکم فینال را دارد.

به گزارش ایلنا، منصور ابراهیم‌زاده که روز چهارشنبه 57 ساله شده بعد از مراسم جشن تولدش در زمین و قبل از شروع تمرین، دقایقی با خبرنگاران هم‌صحبت شد که در زیر می‌خوانید.

شما  یک‌سال بزرگ‌تر شده‌اید. این موضوع باعث می‌شود چه حسی به شما دست بدهد؟

چیزی که مشخص است اینکه روزها و شب‌ها می‌گذرد و همه دچار یک نوع روزمرگی هستند. اما چیزی که مهم است اینکه محبت‌ها و ارتباطات بیشتر می‌شود و این یعنی اینکه تجربه آدم بالاتر می‌رود. من فکر می‌کنم نسبت به سال اول و سال‌های بعدی مربیگری‌ام تغییرات زیادی داشته‌ام و آب‌دیده‌تر شده‌ام.

یعنی الان حس خوبی دارید؟
واقعیتش این است که احساس خوبی به من دست می‌دهد. خوبی‌اش این است که هرچه به گذشته برمی‌گردم می‌بینم قصد داشته‌ام بهتر عمل کنم و این خیلی به من کمک می‌کند.

شرایط کار در باشگاه راه‌آهن را چطور می‌بینید؟
راه‌آهن یک باشگاه حرفه‌ای و با برنامه است و افرادی که در این باشگاه کار می‌کنند مدیر هستند و بیشتر هم و غم‌شان این است که تیم موفق شود. خوشحالم در باشگاهی حضور دارم که بازیکن‌ساز است و بازیکنان زیادی را به تیم‌های مختلف داده است. ضمن اینکه مربیان و پیشکسوتان بسیار خوبی در راه‌آهن کار کرده‌اند و امیدوارم من هم بتوانم مسیر خوبی که‌ آنها طی کرده‌اند را طی کنم و به هدفی که باشگاه در این چند سال برای خود تعیین کرده دست پیدا کنیم.

قول می‌دهید سهمیه آسیا را کسب کنید؟
فکر کنم اگر این سؤال را از هر مربی‌ بپرسید می‌گوید برای کسب سهمیه آسیا تلاش خومی‌کند. امسال با 16 تیمی شدن لیگ، کار برای همه خیلی سخت است اما آن چیزی که مهم است اینکه نهایت تلاش‌مان را برای موفقیت بکنیم. من قول می‌دهم تمام تلاش خود را می‌کنیم. باشگاه هم از هر نظر پتانسیل موفقیت و پتانسیل جذب بازیکنان خوب را دارد. به عنوان مثال میلاد نوری و رامین رضاییان که تازه به ما اضافه شده‌اند بازیکنانی هستند که فکر می‌کنم اغلب تیم‌ها دوست دارند آنها را داشته باشند. من قول می‌دهم تمام تلاش خودمان را بکنیم تا به هدفی که باشگاه می‌خواهد دست یابیم.

امسال قرار است نام تیم تغییر کند و احتمالا سورینت می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟
این موضوع مربوط به باشگاه می‌شود و باید مدیریت درباره آن صحبت کند. ما هم تابع شرایط باشگاه هستیم و فکر می‌کنم صاحبان باشگاه هم باید از حق و حقوق خود استفاده کنند اما من آرزو می‌کنم و به یک شکلی خواهش می‌کنم که جایگاه راه‌آهن و تاریخ این باشگاه فراموش نشود. اگر قرار است نام این باشگاه تغییر کند به شکلی رفتار شود که زحمات گذشتگان فراموش نشود.

صحبت‌هایی شده که ورزشگاه تیم راه‌آهن تغییر کند. شما با این قضیه موافق هستید؟
این هم از برنامه‌های باشگاه است. باشگاه چند ورزشگاه را مد نظر دارد که امیدوارم ورزشگاه مناسبی انتخاب شود.

درباره بازیکنان جدید و آنهایی که از جمع شما جدا شده‌اند هم توضیح می‌دهید؟

ما بازیکنانی را انتخاب کرده‌ایم که بتوانند تیم را کامل کنند و بتوانیم به هدف خود دست یابیم. کسانی که از تیم جدا شده‌اند هم با توجه به دیدگاهی بوده که از قبل وجود داشته و آقای دایی نظرشان این بوده است. ما اگر بتوانیم بازیکنانی که مد نظرمان است را جذب کنیم این کار را می‌کنیم وگرنه ممکن است درباره آنهایی که می‌توانند به ما کمک کنند اما جدا شده‌اند تجدید نظر کنیم.

وضعیت علی کریمی و وحید طالب‌لو به کجا رسید؟
-هنوز فرصتی نشده با علی کریمی صحبت کنیم اما طبق آخرین صحبتی که کردیم قرار شد خود کریمی به ما جواب بدهد. باز هم می‌گویم  اگر علی کریمی متعلق به پرسپولیس است و اگر قرار است بازی کند اول آرزو می‌کنم در پرسپولیس بازی کند اما اگر به پرسپولیس نرفت ما هم خواستار جذب او هستیم. درباره وحید طالب‌لو هم باید بگویم او جزو لیست مااست و طی دو - سه روز آینده این موضوع مشخص خواهد شد.

برنامه اردوهای پیش فصل‌تان مشخص شده است؟
ما ابتدا قصد داریم به سرعین برویم و همچنین اردوی ترکیه را در برنامه قرار داده‌ایم. در دو - سه روز آینده این موضوع نهایی خواهد شد اما اگر قرار شد به ترکیه نرویم سعی می‌کنیم در ایران بازی‌های خوبی برگزار کنیم چون هدف اصلی ما از رفتن به ترکیه برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب است.

الان به نظر می‌رسد راه‌آهن نسبت به بقیه تیم‌ها جلوتر باشد؟
همیشه شروع خوب می‌تواند ادامه خوب را در پی داشته باشد. خیلی وقت‌ها ذخیره امتیاز در ابتدای فصل می‌تواند در ادامه به تیم کمک کند. سال قبل تراکتورسازی و سپاهان اواسط فصل امتیازات خوبی کسب کردند اما نفت تهران در این مقطع امتیاز از دست داد. اگر ما کمی دقت می‌کردیم می‌توانستیم در پایان فصل سهمیه آسیا را کسب کنیم.

چطور شد با تراکتورسازی به توافق نرسیدید و راه‌آهن را انتخاب کردید؟
در ابتدا به خاطر سهمیه آسیایی و همچنین حضور هواداران خونگرم و پرشور این تیم قصد داشتم به آنجا بروم زیرا قبل از آن اگر می‌خواستم در تهران باشم نفت که سال گذشته در آنجا بودم را انتخاب می‌کردم اما با صحبت‌هایی که با مدیریت باشگاه تراکتورسازی انجام دادم به دلایلی که مربوط به مسئولان این باشگاه می‌شد، نتوانستیم به توافق برسیم. حالا واقعاً خوشحالم اینجا هستم و فکر می‌کنم راه‌ آهن خیلی بهتر است.

چند روز دیگر تیم ملل با قطر بازی می‌کند. نظر شما درباره این بازی حساس چیست؟
ما باید فکر کنیم این بازی برای ما فینال است و همه برای بردن تیم ملی باید کمک کنیم. این آرزوی همه ماست اما رسیدن به پیروزی بستگی به برنامه‌ریزی کادر فنی دارد. به نظر من قطر را می‌شود در کشورش برد اما در دو مقطع؛ یکی شروع بازی که آنها ممکن است بی‌نظم باشند و یکی در پایان بازی به شرطی که تا آن موقع گل نخوریم چون آنها اگر نبرند همه چیز را از دست می‌دهند و این باعث می‌شود که استرس پیدا کنند.

درباره تغییر نام لیگ امارات و جنجال‌هایی که به پا شده، مسئولین فوتبال ما چه تصمیمی باید بگیرند؟
من نمی‌توانم در این‌باره تصمیم بگیرم و مسئولان فدراسیون خودشان باید در این خصوص تصمیم بگیرند. من در جایگاهی نیستم که بخواهم به آنها توصیه کنم. از دیدگاه من ما باید فوتبال‌ خود را قوی‌تر و قوی‌تر کنیم چون این بهترین پاسخ برای هر حرکت منفی خواهد بود.

درباره قضیه  رحمتی و تیم ملی نظری دارید؟
فصل قبل زمانی که استقلال و نفت بازی داشتند چون مهدی رحمتی را خیلی دوست دارم و ارتباط نزدیکی هم با هم داریم به او گفتم تلاش کند دوستان خود را افزایش دهد. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل...

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز