خبرگزاری کار ایران

شکست‌های اخیر آینه تمام نمایی از واقعیت فوتبال ایران است؛

ذوالفقارنسب: فوتبال ایران نیازمند یک دگرگونی بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۶۰

باخت به لبنان و ازبکستان و همچنین مساوی با قطر در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی فضای ناامیدکننده ای بر فوتبال ملی ایران حاکم کرده و مطمئنا این نتیجه عملکرد نامطلوب باشگاه های ما در چند سال اخیر است.

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که فوتبال ایران نیازمند یک دگر گونی بزرگ است.

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با شکست سه گانه باشگاه های ایران در جریان لیگ قهرمانان آسیا مقابل نمایندگان عربستان گفت: متاسفانه فوتبال ما چند سالی است با مشکلات اقتصادی عظیمی رو به رو است و علاوه بر این مدیریت غیرتخصصی حاکم بر باشگاه ها نیز به این عامل پیوسته تا فوتبال باشگاهی ما روز به روز با افت بیشتری مواجه شود.

وی افزود: عدم برنامه اصولی و مهم تر از آن حکومت تفکرات سنتی بر سیستم باشگاه داری در ایران از چند سال پیش به بیشترین حد خود رسیده و فکر می کنم این شکست ها آینه تمام نمایی بوده است از تمام واقعیت های این روزهای فوتبال ایران.

این کارشناس فوتبال کشور با اشاره به اینکه پیروزی های مقطعی نماینده های باشگاهی ایران در سطح آسیا بیشتر به خاطر اتفاقات و جذابیت های فوتبال است گفت:متاسفانه این فراز و نشیب های موجود در نتیجه گیری های نماینده های ایران بیش از هر چیز نمود ساختار بد باشگاه داری در فوتبال ایران است که برای خروج از ان باید به دنبال راه چاره ای اساسی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه است فوتبال عربستان در سطح باشگاهی به یک باره اینقدر از فوتبال باشگاهی ایران پیشه می گیرد گفت: البته فوتبال ملی عربستان سال هاست شرایطی مشابه فوتبال ملی ایران دارد و نتوانسته موفقیت چشم گیری در سطح آسیا کسب کند اما باشگاه های این کشور به واسطه سرمایه ای که در اختیار دارند و دلارهایی که خرج می کنند همواره بازیکنان با کیفیت  فوتبال دنیا را به خدمت گرفته و به موفقیت می رسند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شرایط فوتبال ایران تا چه زمانی شرایط مبهم و رو به افتی خواهد داشت گفت: من بعید می دانم با روالی که فوتبال ایران در ده سال اخیر در پیش گرفته به این زودی بتواند تغییری در مسیر خود ایجاد کند. هم اکنون تیم ملی ما در شرایط نامطلوبی قرار دارد و کمترین شانس را برای صعود به جام جهانی به خود می بیند.

وی ادامه داد: باخت به لبنان و ازبکستان و همچنین مساوی با قطر در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی فضای ناامیدکننده ای بر فوتبال ملی ایران حاکم کرده و مطمئنا این نتیجه عملکرد نامطلوب باشگاه های ما در چند سال اخیر است.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: امروزه فوتبال در دنیا توسط باشگاه ها به بلوغ و رشد می رسد اما در ایران باشگاه ها کمترین نقش را در پیشبرد اهداف کلان دارند و تقریبا از تمام فاکتورهای اساسی یک باشگاه حرفه ای محروم هستند.

ذوالفقار نسب در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به مصدومیت اشکان دژاگه و نقش این بازیکن در عملکرد تیم ملی ایران گفت:  وقتی تیم ملی یک کشور متکی به یک بازیکن باشد طبیعی است که در چنین شرایط با مشکلات عدیده ای مواجه شود. فوتبال ما سال هاست عملکرد با طراوتی ندارد و به نظر من زمان آن رسیده که یک دگرگونی عظیم در ان اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: البته این دگرگونی عظیم نیاز به برنامه و نشست های تخصصی دارد که همچنان امیدواریم یک روز این شرایط مهیا شده و راه های برون رفت از این وضعیت مبهم فراهم شود البته پیشنهاد بنده در این خصوص این است که مدیران ارشد فوتبال ما در کنار به خدمت گرفتن بازیکنان و مربیان خارجی،مدیران حرفه ای فوتبال دنیا را هم به استخدام خود درآورده و از دانش آنها جهت برون رفت از این شرایط استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز