خبرگزاری کار ایران

استاندار اسبق یزد در جمع حامیان روحانی:

5 نفر برای تصدی استانداری یزد مطرح هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۵۷

باید از جوانان متخصص از رده های پایین‌تر مدیریتی بهره گرفت تا انشاء الله آنان هم تجربه را برای سمت‌های بالاتر کسب کنند/ 40 درصد از زمان چشم انداز گذشته است ولی به نظرم 10 درصد تاکنون پیشرفت داشته‌ایم.

ایلنا: استاندار اسبق یزد گفت: ۵ نفر برای تصدی استانداری یزد مطرح هستند.

به گزارش ایلنا از یزد، سید حمید کلانتری روز گذشته در ششمین نشست اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تحلیل انتخابات و شرایط پس از آن پرداخت و گفت: انتخابات گذشته به واقع یک حماسه سیاسی بود چراکه برگزاری موفق آن موجب امیدوار شدن مردم نظام شد، انسجام میان مردم بیشتر شد، حکومت و مردم به هم نزدیک شدند و شخصیت‌هایی مانند آیت الله هاشمی و حجت الاسلام و المسلمین خاتمی از انزوا خارج شدند.

وی با بیان اینکه تحول خوبی در جامعه ایجاد شده، گفت: امیدواریم مجلس درک کند چه کسی با رای مردم رئیس جمهور شده است.

استاندار اسبق یزد با بیان اینکه افراد معرفی شده به عنوان وزیر، از معتدل‌ترین افرادی هستند که می‌شد برای این سمت معرفی شوند، تصریح کرد: متاسفانه برخی هنوز می‌خواهند رای اعتماد به وزیران را به انتخابات ۸۸ گره بزنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد سیاسی این انتخابات، بهبود سرمایه اجتماعی در کشور بود، گفت: آسیب‌های این ۸ سال موجب شد تا سرمایه اجتماعی به شدت تضعیف شود که مهم‌ترین نشانه آن، کمرنگ شدن اعتماد مردم و دل نگران بودن آنان بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید از مسائل کشورهای همسایه نظیر افغانستان، پاکستان، عراق، مصر، سوریه و... درس بگیریم، گفت: کشور در شرایط حساس بین المللی قرار دارد و از این رو اعتدال در روش‌ها باید حفظ شود.

وی به نامگذاری سال جاری به حماسه اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: در این ۸ سال، ساختارهای مختلف اقتصادی، پولی و بانکی، اداری به هم ریخته، بطوری که ۳ سال است بودجه پس از آغاز سال تصویب می‌شود. جمع کردن و بازسازی این مسائل نیاز به افرادی دارد که به واقع کارکشته و باتجربه باشند.

او تاکید کرد: یکی از راه‌های موثر در بازسازی کشور، بازگشت امنیت تولید و سرمایه گذاری به کشور است.

کلانتری با اشاره به آمارهای غلو آمیز مسئولان گذشته دولت گفت: آن‌ها آن طرف قضیه را که صرف ۷۵۰ میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌هاست را نمی‌گویند.

او همچنین با اشاره و با آرزوی توفیق و رای اعتماد زنگنه، نعمت‌زاده و ظریف در صنعت و دیپلماسی کشور گفت: این افراد، شخصیت‌های بین‌المللی هستند که برای نمونه برخی از کشور‌ها حاضر هستند با قول شفاهی نعمت‌زاده در ایران سرمایه گذاری کنند.

استاندار اسبق یزد و رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد آیت الله هاشمی در استان یزد گفت: استان یزد امروز در رکود اقتصادی به سر می‌برد در حالی که دولتمردان این استان را در رونق اقتصادی تحویل گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند ایجاد فضای پویایی و تحرک در استان هستیم، گفت: علاقمندان به آقای روحانی باید این را وظیفه خود بدانند تا انشاء الله مشکلات را بتوان به خوبی پشت سر گذاشت.

کلانتری تاکید کرد: علاقمندان به روحانی طرح‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و حوزه بانوان برای پیشنهاد به استاندار جدید آماده کنند تا وی بتواند با بررسی آنان فعالیت‌های راهگشایی را در این حوزه‌ها رقم بزند.

سید حمید کلانتری گفت: باید انجمن‌های مردمی فعال و احیاء شود چراکه ما نیازمند به اتحاد و انسجام در کار‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از اختلاف‌ها ناشی از توسعه‌نیافتگی است، گفت: نظر آقایان هاشمی، خاتمی، روحانی و سیدحسن خمینی بر وحدت میان نیروهاست.

رئیس انجمن بهره‌وری ایران گفت: ۱۲ سال تا افق چشم انداز باقیمانده است، ۴۰ درصد از زمان چشم انداز گذشته است ولی به نظرم ۱۰ درصد تاکنون پیشرفت داشته‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالات حاضران درباره چگونگی انتخاب استاندار یزد هم گفت: ۵ نفری برای تصدی این سمت مطرح هستند که توسط گروهی پیشنهاد لازم به وزارت کشور انجام خواهد شد. شرایط کار، شرایط سختی است که کمک همگان را می‌طلبد.

کلانتری افزود: امروز نیازمند کسانی هستیم که تنوع مسائل استان را تجربه کرده باشد و حداقل این سمت را تجربه یا مدیرکل بوده باشد.

استاندار اسبق یزد همچنین گفت: باید از جوانان متخصص از رده‌های پایین‌تر مدیریتی بهره گرفت تا انشاء الله آنان هم تجربه را برای سمت‌های بالا‌تر کسب کنند.

وی در پایان به سخنان رئیس جمهور در مراسم تنفیذ اشاره کرد و گفت: باید از سرنوشت پیشینیان درس گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز