خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان:

مدیران تلاش خبرنگاران را نادیده نگیرند

کد خبر : ۸۴۱۳۰

قانون مطبوعات خطوط قرمز و حدود فعالیت‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات را مشخص کرده و هرگونه اقدام خارج از چارچوب قانون پذیرفتنی نیست.

ایلنا: رئیس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینكه ملاک برای فعالیت‌های رسانه‌ها قانون است، گفت: رفتارهای خارج از عرف و قانون با خبرنگاران به هیچ وضع قابل توجیه نیست.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات هرمزگان، شیرزاد عزتی در نشستی اختصاصی با تعدادی از سرپرستان خبرگزاری‌ها در استان بر حمایت خانه از خبرنگاران در مقابل برخی از فشارها و دخالت‌های نامتعارف تاکید کرد و افزود: قانون مطبوعات خطوط قرمز و حدود فعالیت‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات را مشخص کرده و هرگونه اقدام خارج از چارچوب قانون پذیرفتنی نیست.
رئیس خانه مطبوعات هرمزگان افزود: در سایه اتحاد و همدلی رسانه‌ها است که می‌توان جایگاه خبرنگاران را ارتقا داد.
عزتی تصریح کرد: هیچ فرد، سازمان یا دستگاهی حق ندارد خبرنگاران را به خاطر انتشار اخبار تحت فشار قرار داده یا اینکه مانع از حضور خبرنگاران در جلسات رسمی اداری شود.
وی اظهار داشت: خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی استان در ابتدا با تعامل طرفین برای رفع شائبه‌ها و ایجاد فضای مناسب و مستقل برای فعالیت خبرنگاران تلاش خواهد کرد و رفتارهای خارج از عرف و قانون با خبرنگاران به هیچ وضع قابل توجیه نیست.
عزتی با تاکید بر اینکه ملاک ما برای فعالیت‌های رسانه‌ها قانون است و جایگاه خبرنگاران درقانون مشخص شده است، گفت: خبرنگاران برای پوشش اخبار آزادند و تاکنون دغدغه‌های عمومی خبرنگاران درد و مشکلات جامعه بوده و از انعکاس تلاش‌های دولتمردان نیز دریغ نشده است.
رئیس خانه مطبوعات هرمزگان ابراز داشت: انتظار داریم مسئولان با سعه صدر تلاش‌های خبرنگاران را در انعکاس عملکردشان نادیده نگیرند.
در این نشست هر کدام از خبرنگاران به بیان مشکلات خود در حوزه اطلاع رسانی مربوطه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز