خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

ثبت نام ۳هزارپزشک و پیراپزشک در طرح پزشک خانواده

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۰۳

تا کنون ۳۵۶ پزشک متخصص- ۹۶۳ پزشک عمومی- ۹۰۲ ماما- ۳۱ پرستار و ۱۱۰۱ نفر در سایر رشته های مرتبط، در این طرح مشارکت کردند.

ایلنا- ساری:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۳هزار و ۶۳۳ پزشک و پیراپزشک در طرح پزشک خانواده ثبت نام کردند، گفت: تا کنون ۳۵۶ پزشک متخصص- ۹۶۳ پزشک عمومی- ۹۰۲ ماما- ۳۱ پرستار و ۱۱۰۱ نفر در سایر رشته های مرتبط، در این طرح مشارکت کردند.
به گزارش ایلنا از ساری،دکتر محمدرضا میرزایی ضمن بیان مطلب بالا، با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده شهری طی ده فاز طراحی و به اجراء درآمد، افزود: فاز یک این طرح تحت عنوان تعیین ساختار اجرایی پزشک خانواده اسفند سال ۹۰ با برگزاری ۱۸۹ جلسه در سطح استان و ۸۶۰ جلسه در سطح شهرستانها انجام شد.
وی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم توسط صداو سیما و جراید و شبکه های بهداشت و درمان از اردیبهشت امسال را فاز دوم طرح پزشک خانواده دانست و اظهار داشت: سرشماری جمعیت شهری و روستایی و ورود اطلاعات خانوارها در سامانه ملی سلامت از مراحل دیگر برنامه پزشک خانواده بوده است.
میرزایی برگزاری ۴۰جلسه توجیهی در شهرستانها با جامعه پزشکی استان و نیز بهبود استاندارد مراکز مجری برنامه - بلوک بندی جمعیت شهری - ثبت نام پزشکان و پیراپزشکان - انتخاب پزشک خانواده توسط مردم و عقد قرارداد سطوح اول و دوم و سوم از دیگر فازهای اجرای طرح پزشک خانواده در استان برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره جمعیت ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۴۴ نفری استان، گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۸۲ نفر معادل ۷/۸۶(هشتادو شش و هفت دهم) درصد سرشماری شدند و اطلاعات سلامت ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۷۹ نفر معادل ۸۴ درصد در سامانه ملی ثبت شده است.
میرزایی با اشاره به اینکه از ۷۱۹ هزار و ۲۴۱ نفر جمعیت شهری، ۵۷ درصد پزشک خانواده خود را انتخاب کردند، اظهار داشت: افراد پس از انتخاب پزشک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه، در مراجعات بعدی از خدمات سطح یک به طور رایگان بهره مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۷۷ میلیارد ریال برای بهبود استاندارد مراکز مجری این طرح هزینه شد، افزود: از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای خرید دوهزار دستگاه رایانه، ۵میلیارد ریال خرید ۴۵۰ دستگاه لپ تاپ،۲۷میلیارد ریال خرید تجهیزات پزشکی مراکز و مابقی صرف خرید ملزومات اداری، تجهیزات آزمایشگاهی و تعمیرات اساسی مراکز مجری شده است.
میرزایی به وجود ۹۲ مرکز مجری طرح پزشک خانواده در سطح استان اشاره و تصریح کرد: جمعیت هر شهر به بلوک هایی با میانگین ۱۰هزار تا ۱۵ هزار نفر جمعیت تقسیم شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نقشه GIS تمامی شهرها نیز تهیه شده، افزود: ۴۲۵ پایگاه پزشک خانواده و ۴۲مرکز کشیک در این طرح پیش بینی شده است.
وی، با اشاره به همکاری سازمانهای بیمه گر در پرداخت به موقع پزشکان اظهار داشت: تا کنون ۲۰۶ پزشک عمومی- ۸۵ مرکز مجری- ۲۰۶ متخصص- ۲۴۷ داروخانه- ۲۰ پاراکلینیک-۵۶ فیزیوتراپی و ۲۲ بیمارستان دولتی با سازمان تأمین اجتماعی قرار داد بستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سازمان بیمه سلامت استان نیز با ۲۳۰ پزشک عمومی- ۸۶ مرکز مجری- ۲۸۶متخصص- ۲۳۰ داروخانه- ۵۰ پاراکلینیک- ۷۶ فیزیوتراپی و ۲۴ بیمارستان دولتی قرارداد منعقد کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز