خبرگزاری کار ایران

خبرنگاران اركان اصلی اطلاع‌رسانی مدیریت بحران هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۲

خبرنگاران به عنوان مهمترین اركان اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران بلایای طبیعی، بدون هیچ توقعی منعكس كننده اخبار و گزارش‌های این حوادث به مردم هستند.

ایلنا: مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خبرنگاران به عنوان مهم‌ترین ارکان اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران بلایای طبیعی، بدون هیچ توقعی منعکس کننده اخبار و گزارش‌های این حوادث به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی در حاشیه برنامه بررسی عملکرد رسانه‌ای مدیریت بحران گلستان در سال جاری اظهار داشت: نقش رسانه‌ها نباید تنها به زمان حوادث محدود شود، بلکه آنان می‌توانند نقش تاثیرگذارتری در دیگر مراحل مدیریت بحران به ویژه پیشگیری ایفاء کنند.

وی؛ با تبریک ۱۷ مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران استان گلستان ادامه داد: انتظار می‌رود جایگاه مادی و معنوی این قشر زحمتکش و صاحب ذوق به عنوان عوامل آگاهی جامعه بیش از پیش ارتقاء یابد.

سمیعی با تاکید بر تعامل مناسب رسانه‌ها با این اداره کل یادآور شد: بازخورد مثبت انعکاس اخبار این اداره کل در بین دستگاه‌های اجرایی و افکار عمومی، تلاش ما را برای اطلاع‌رسانی بیشتر و سریع‌تر به جامعه ترغیب می‌کند.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از این بازخورد مناسب، مدیون تلاش رسانه‌هایی است که با درک اهمیت جایگاه مدیریت بحران به انتشار اخبار این بخش اهتمام می‌ورزند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی در این مدیریت اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه ما آشنایی مردم با اقدامات این مجموعه است که این آشنایی از طریق انعکاس اخبار به واسطه رسانه‌ها محقق می‌شود.

سمیعی یادآور شد: اطلاع‌رسانی هدفمند، توام با اشاعه موضوعات آموزشی فرآیندی است که این مجموعه در خبررسانی به جامعه پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اخذ مجوز دوره آموزشی مدیریت بحران و رسانه توسط این اداره کل خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی به مدت ۲۴ ساعت توسط این اداره کل به کارگروه تحول اداری و منابع انسانی ارائه شد که چندی قبل توسط این کارگروه مورد تایید قرار گرفت.

این مسئول گلستانی تاکید کرد: سعی می‌کنیم برای این دوره آموزشی، جامعه مخاطب متناسب با موضوع انتخاب شود، تا بتوانیم دوره آموزشی را به زودی آغاز کنیم.

پسمیعی با تاکید بر نگاه حرفه‌ای به موضوع خبر در دستگاه‌های اجرایی افزود: تحول مثبت در این حوزه به دلیل این نگاه و توجه خاص به بخش اطلاع رسانی بوده است.

به گفته وی؛ انتظار می‌رود دیگر بخش‎های این اداره کل نیز بتواند با استفاده از ظرفیت مناسب اطلاع‌رسانی، فعالیت‎های انجام گرفته در حوزه‎های مختلف مدیریت بحران استان را به افکار عمومی ارایه دهند.

سمیعی با تشکر از رسانه‎های خبری به ویژه صدا وسیمای استان، خبرگزاری‎‌ها و مطبوعات تاکید کرد: رسانه‎‌ها به عنوان مهم‌ترین عناصر تاثیر‎گذار در مدیریت بحران، همیشه در کنار این مجموعه بوده‎اند و لحظه‎ای نسبت به اطلاع‎رسانی از این بخش و حوادث روی داده در استان غفلت نکرده‎اند.

وی ادامه داد: جا دارد از تمامی رسانه‌های خبری شنیداری و دیداری که با درک اهمیت موضوع مدیریت بحران بیشترین پوشش خبری را به این مجموعه اختصاص داه‌اند، تشکر و قدردانی نمایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز