خبرگزاری کار ایران

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس:

پروژه‌های ورزشی مریوان به خواب عمیق فرو رفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۳۹

16 سال از ساخت تنها استخر سرپوشیده مریوان می‌گذرد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است/ سکو تماشاچیان شهرستان مریوان نیز بعد از گذشت 4 سال با 50 درصد پیشرفت فیزیکی توسط پیمانکار به حال خود رها شده است.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شواهد حاکی از به خواب عمیق فرو رفتن اکثر پروژه‌های ورزشی شهرستان مریوان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از کردستان، شهرستان مریوان، یکی از شهرستان‌های محروم استان کردستان است که با وسعت ۵ /۳۲۲۹ کیلومتر مربع، دارای چهار بخش و جمعیتی بیش از ۱۶۹هزار نفر است. این شهرستان برخلاف زیبایی‌های طبیعی‌اش، در موارد زیادی از لحاظ امکانات در سطح پایینی به نسبت کشور قرار دارد. این شهرستان با وجود ۳۶ هیئت ورزشی و فعالیت هفت هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان و آقایان و همچنین با کسب ۶۸ مدال در سطح کشور و ۱۰ نفر عضو تیم ملی در سال ۹۱ همچنان محروم است.
یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای مریوان ورزش جوانان بوده که عدم برنامه‌ریزی درست و بهینه در این خصوص این شهرستان را با مشکل روبرو کرده است.

مریوان محل کارآموزی نیست!
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان مریوان محل کارآموزی پیمانکاران و دیگر افراد نیست، از کم توجهی و بی‌مهری مسئولان استانی به این شهرستان انتقاد کرد و در این باره به ایلنا گفت: مسئولان همیشه معتقد هستند برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های دینی و ملی خود، می‌توانیم از ورزش به عنوان یکی از ابزارهای موثر در این زمینه استفاده کنیم.
امید کریمیان ایجاد نشاط و برآورده کردن خواسته‌های جوانان را در توسعه جامعه بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: یک جامعه، یک خانواده تنها زمانی قادر خواهد بود که راه ترقی و تکامل را طی کند که متشکل از افرادی سالم، با ارزش و پاک باشد.
وی افزود: شهرستان‌های مریوان و سروآباد با وجود داشتن جوانان با ذوق و استعدادهای بالقوه در ورزش و کسب مقام‌های کشوری و ملی سزاوار نیست که از داشتن امکانات ورزشی محروم باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ایفای نقش بیشتر دستگاه‌های متولی در این راستا شد و گفت: تأمین نیاز‌ها و خواسته‌های به حق مردم مخصوصاً جوانان یکی از اساسی‌ترین وظایف مسئولان است که اگر در کارشان سستی داشته باشند از نظر توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی منطقه دچار مشکل خواهد کرد.

۱۶ سال از ساخت تنها استخر سرپوشیده مریوان می‌گذرد
کریمیان در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت ایجاد فضاهای ورزشی، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های ورزشی این شهرستان شد و گفت: با توجه به فصل گرما و دارا بودن بیش از یک سوم جمعیت جوان در این شهرستان، متأسفانه ۱۶ سال از ساخت تنها استخر سرپوشیده مریوان می‌گذرد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی تصریح کرد: متأسفانه جوانان و علاقمندان به این ورزش به دلیل نبود استخر شنا به دریاچه سد‌ها، آب بند‌ها، کانال‌های آبیاری و نیز بندهای انحرافی شهرستان مراجعه می‌کنند و این برای شهروندان خصوصاً جوانان مشکلاتی را به وجود آورده است.
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مسئولان شهرستان برای راه‌اندازی این استخر همت نشان داده و هر چه سریع‌تر اقدام به راه‌اندازی آن کنند.
امید کریمیان یادآور شد: سکوی تماشاچیان شهرستان مریوان نیز بعد از گذشت ۴ سال با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط پیمانکار به حال خود‌‌ رها شده است.
وی ادامه داد: زمین ورزشی روباز هجرت کانی دینار حدود  ۴سال است که تعطیل و همچنین سالن هزار و ۲۰۰ نفره سفر رهبری که تنها سالن مسابقه است، حدود یک سال است تعطیل شده.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: این شهرستان با این همه قدمت ورزشی فقط دارای یک استادیوم و یک چمن ورزشی است که ۳۰ سال از ساخت آن می‌گذرد.
کریمیان با تاکید بر اینکه ورزش مریوان نیاز به تقویت و همچنین مساعدت سایر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان دارد، گفت: تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها از خواسته‌های مردم شهرستان مرزی مریوان است که باید به جد پیگیری شود.
وی در پایان سخنانش خواستار توسعه ورزش‌های همگانی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها شد و از مسئولان امر خواست که زمینه برگزاری ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز