خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

احساس نیاز به مطالعه در جامعه ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۱

مقام معظم رهبری در سفر تاریخی‌شان به کردستان، از این استان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند و وظیفه ماست که در راستای تحقق بیشتر این شعار راهبردی تلاش کنیم.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: اقشار مختلف در جامعه باید احساس نیاز به مطالعه و کتابخوانی پیدا کنند و متولیان فرهنگی وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های اثرگذار زمینه این امر را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، اسماعیل احمدی ظهر سه شنبه 18 تیرماه در نشست مشترک با روسای ادارت شهرستان‌های استان و کار‌شناسان ستادی، با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه، تصریح کرد: کتابخوانی از ارکان مهم توسعه و از نیازهای جامعه است که باید با همت و کار مضاعف در راستای جلب توجه عموم مردم به آن تلاش کنیم.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اهداف تعریف شده‌ای به منظور افزایش نرخ سرانه مطالعه مفید است که نیل به این اهداف با تعهد و تلاش می‌سر می‌شود.

احمدی با اشاره به سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی تا سال ۱۴۰۴، گفت: بر اساس این سند راهبردی، کشور اسلامی ایران باید تا زمان تعیین شده به یکی از کشورهای بر‌تر منطقه در حوزه مطالعه و کتابخوانی تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: تحول در شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی از جمله تعداد عضو، منابع، زیربنا و امانت کتاب از موضوعات اصلی به منظور رسیدن به برنامه چشم انداز ۲۰ ساله است.

احمدی خواستار جذب کمک‌های خیرین به سمت کتابخانه‌های عمومی شد و ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی از ارکان توسعه فرهنگی جوامع به شمار می‌روند و کمک به توسعه این نهاد در واقع تلاش برای توسعه کشور است.

به گفته وی، در استان خیرین بسیاری وجود دارند که باید با برنامه ریزی مشخص و هدفمند توجه آن‌ها را به سمت کتابخانه‌های عمومی جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان سخنانش با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر تاریخیشان به کردستان، از این استان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند و وظیفه ماست که در راستای تحقق بیشتر این شعار راهبردی تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز