خبرگزاری کار ایران

مدیر كل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق:

می توانیم صادرکننده الگوی اسلامی به جهانیان باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۹۵

یکی از هنرهای فاخر قرآن کریم آوردن قصه‌ها و داستان‌های بزرگ برای انتقال و تشریح مفاهیم و معارف اسلامی بین مردم است.

ایلنا: مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق، با بیان اینکه نقش ایران اسلامی در صادرات کالا به کشوهای دیگر بی‌بدیل است، اظهار داشت: باید در راستای صادرکردن الگوی اسلامی در راستای ترویج بیداری اسلامی به جهانیان نیز تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، حجت السلام محمد مصطفی میر لوحی بعدازظهر یکشنبه 9 تیرماه در نشست تخصصی جلوه رضوی در آیینه رسانه که با حضور جمعی از خبرنگاران استان در بخشداری کلاترزان برگزار شد، با بیان اینکه قصص قرآنی جزو بهترین قصه و داستان‌ها است، گفت: یکی از هنرهای فاخر قرآن کریم آوردن قصه‌ها و داستان‌های بزرگ برای انتقال و تشریح مفاهیم ومعارف اسلامی بین مردم است که از آن جمله می‌توان به قصه ابراهیم، عیسی، موسی، عاد و ثمود، اصحاب کهف و... اشاره داشت.

وی افزود: این قصه‌ها نشان دهنده بیان مفاهیم قرآنی برای مردم و مسلمانان با ابزارهای هنری است که اکنون نیز در جامعه رواج دارند.

حجت السلام می‌رلوحی با بیان اینکه دشمنان از طریق رسانه به کنج خانه‌ها نفوذ کرده‌اند، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را بکارگرفته تا از طریق رسانه‌ها و سینمای هالیوود تخریب جوانان مومن و پاک ما را تخریب کند.

این مداح اهل بیت تصریح کرد: بسیاری از افراد وجود رسانه‌های بیگانه را نعمتی برای شناخت دشمن می‌دانند و معتقدند که این رسانه‌ها باعث می‌شوند تا دشمنان جمهوری اسلامی بیشتر خود را نشان بدهند.

وی افزود: بنده معتقدم که وجود این رسانه‌ها، آن هم باتوجه به شناخت عمیقی که مردم از اهداف پشت پرده آن‌ها دارند، هیچگونه ضرر و زیانی برای ما ندارند و باعث می‌شوند تا ما دشمنان خود را بهتر بشناسیم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق یادآور شد: باید سیره اهل بیت و حرکات و رفتاهای آن‌ها به زبان هنر و در قالب فیلم، عکس، نمایش نامه، داستان، سرود و شعر تهیه و در اختیار جوانان قراربگیرد تا افکار فاسد دشمنان دنبال آن‌ها نیاسد و فکرشان رابه خود مشغول نسازد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردم ایران اسلامی اعم از تسنن و تشیع ارادت ویژه‌ای به امام رضا (ع) دارند، گفت: ارادت مردم کردستان به اهل بیت و پایبندنی آن‌ها بسیار ستودنی است و این امر موجب شده که سلفیون و سایر فرقه‌های افراطی درکردستان هـیچ جایی نداشته باشند.

حجت السلام می‌رلوحی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ رضوی در جامعه امری لازم و ضروری است و همه ما باید برای ترویج این فرهنگ ناب اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز