خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

حضور کردستان جشنواره ملی صدای عشایر

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۱۳

کردستان در نمایشگاه صدای عشایر، مجموعه ای از معرفی مناطق گردشگری، آداب و رسوم، نوع پوشش، گویش اقوام کرد، مراسمات مذهبی، صنایع دستی و سوغات از جمله، هنرهای سنتی و موسیقی های فولکلور ارائه خواهد کرد.

ایلنا - سنندج: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از حضور گروه‌های فرهنگی و هنری این استان در جشنواره ملی صدای عشایر در تهران خبر داد.

فرهاد میمنت‌آبادی با بیان این خبر به ایلنا گفت: جشنواره ملی صدای عشایر به مناسبت دهه فجر از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این گروه ها به همت دستگاه‌های مربوطه و با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جشنواره ملی صدای عشایر حضور خواهند داشت.
میمنت آبادی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری تنها منحصر به طبیعت و اماکن تاریخی نیست، افزود: آداب و رسوم، گویش‌های محلی، اقوام، مراسمات مذهبی و لباس و نوع پوشش نیز نقش بسزایی در توسعه این صنعت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اظهار داشت:برپایی چنین نمایشگاه هایی بهترین فرصت برای معرفی آداب و رسوم اقوام ایرانی به نسل جوان است، تا با زندگی عشایر و همچنین زندگی مردم سایر مناطق کشور آشنا شده و حتی الگویی برای خود قرار دهند.
میمنت آبادی یادآور شد: کردستان به علت تنوع زیست محیطی و وجود اقوام مختلف دارای فرهنگی غنی است.
به گفته وی، گروه‌های فرهنگی و هنری کردستان در 12 غرفه ثابت و 25 غرفه سیار، فرهنگ و آداب و رسوم این استان را معرفی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: استان در نمایشگاه صدای عشایر مجموعه‌ای از معرفی مناطق گردشگری، آداب و رسوم، نوع پوشش، گویش اقوام کرد، مراسمات مذهبی، صنایع دستی و سوغات از جمله، هنرهای سنتی و موسیقی های فولکلور ارائه خواهد کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز