خبرگزاری کار ایران

یك مقام كارگری در كردستان خواستار شد:

مجلس از تبدیل تأمین اجتماعی به حیات خلوت جریان‌های سیاسی جلوگیری كند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۱۰

به جای اشتغال جدید، باید به فکر حفظ اشتغال موجود بود چرا که در سال جاری روند افزایش اخراج کارگران و آمار بیمه بیکاری در كردستان نگران کننده است/ علیرغم سفرهای استانی مسئولان تامین اجتماعی و وعده‌های مکرر در بحث سرمایه گذاری در کردستان، وعده‌ای عملیاتی نشده است.

ایلنا - سنندج: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان، خواستار جلوگیری نمایندگان مجلس از تبدیل شدن سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت جریان‌های سیاسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید شاکر ابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان کردستان، تصریح کرد: مجموعه تأمین‌اجتماعی کشور بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی وظیفه دارد تا همه آحاد جامعه را تحت پوشش قراردهد.

این مقام رسمی کارگری در کردستان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی مخصوصا از آغاز جنگ تحمیلی تا کنون بیش از ۳۰ سال همواره کمک‌رسان دولت بوده و امروز نیز دولت باید سازمان را در مسیر تحقق اهدافش یاری کند.

ابراهیمی گفت: قشر عظیمی از جامعه بیمه شده در استان را خانواده‌های کارگران و کسانی که زیر پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی قرار دارند تشکیل می‌دهند، از این رو نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت جریان‌های سیاسی تبدیل شود.

وی در ادامه با توجه به جمعیت بالا و نیروی کار زیاد در استان تصریح کرد: کردستان جزء استان‌هایی است که سهم آن از سرمایه تامین اجتماعی کمتر از استانهای دیگر است.

اظهار نگرانی از گسترش اخراج كارگران در كردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان، همچنین از روند تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار نگرانی کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید با بکارگیری شیوه‌های مختلف در راستای حمایت از واحدهای تولیدی از روند تعدیل نیرو برای جبران ضرر و زیان مالی وارد شده این حوزه جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد این است که باید به جای ایجاد اشتغال جدید، به فکر حفظ اشتغال موجود بود چرا که در سال جاری روند افزایش کارگران اخراج شده و آمار بیمه بیکاری در استان نگران کننده است.

وی، فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال پایدار در استان را از مهم‌ترین اقدامات نمایندگان و مسئولان در استان دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه مردم از جمله کارگران در سراسر کشور به ویژه کردستان نبود شغلی پایدار است که امیدواریم درصورت همکاری بیش از بیش نمایندگان تحولی عظیم و گسترده در بحث اشتغال و رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

رئیس كانون هماهنگی شوراهای کار کردستان یادآور شد: علیرغم سفرهای استانی مسئولان سازمان تامین اجتماعی و وعده‌های مکرر در بحث سرمایه گذاری در کردستان، وعده‌ای عملیاتی نشده است و این در حالی است که در استانهای دیگر فاز دو و سه راه اندازی می‌شود.

شاكر ابراهیمی اظهار داشت: در سایر استانهای کشور شرکتهای مختلف از پول و هزینه بیت المال برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند اما متاسفانه این مهم در استان کردستان نادیده گرفته شده که نیاز است نمایندگان با تلاش و دقت بیشتری این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

این فعال كارگری خاطرنشان کرد: کارگران از شریف‌ترین اقشار در جامعه به شمار می‌رود چرا که با فعالیت‌ها و تلاش‌های آنان است که کشور به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی در پایان یادآور شد که مدیران تمامی دستگاه‌های دولتی در حوزه اختیارات و فعالیت‌های خود از قشر کارگر به صورت ویژه حمایت کنند تا روند توسعه و پیشرفت کشور تسریع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز