خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و خدمات رفاهی وزارت کار:

امکانات ورزشگاه‌های کارگری در اختیار کارگران قرار ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۱۶

«به دلیل توسعه نادرست اماکن ورزشی و رفاهی کارگری در حال حاضر کارگران کمتر از سایر گروه‌های اجتماعی از امکانات رفاهی و ورزشی خصوص کارگران استفاده می‌کنند.»

معاون اداره کل ورزش و خدمات رفاهی کارگران گفت: به دلیل توسعه نادرست اماکن ورزشی و رفاهی کارگری در حال حاضر کارگران کمتر از سایر گروه‌های اجتماعی از امکانات رفاهی و ورزشی خصوص کارگران استفاده می‌کنند.

«شهرام احمد بیگی» در این باره به ایلنا گفت: برابر ماده ۱۵۴ قانون کار کارفرمایان موظف‌اند با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تربیت بدنی محل مناسبی را برای فعالیت‌های ورزشی کارگران دایر کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و خدمات رفاهی کارگران به نمایندگی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه ایجاد و توسعه ورزشگاه‌های کارگری را بر عهده دارد گفت: برابر آمار موجود هم اکنون ۲۸۶ ورزشگاه در سراسر کشور زیر نظر این اداره کل به امر ورزش کارگری اختصاص یافته‌اند.

این مقام مسئول وزارت کار در توضیح مخاطبان اصلی خدمات اداره کل ورزش و خدمات رفاهی وزارت کار گفت: تمامی افرادی که به موجب ماده ۲ قانون کار تحت عنوان کارگر در انواع کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشغول به کار هستند به همراه اعضای خانواده‌های خود می‌توانند از خدمات این اداره کل استفاده کنند.

احمد بیگی بابیان اینکه به استناد گزارش‌های موجود ظرفیت اسمی ورزشگاه‌های کارگری موجود باید پاسخگوی نیازهای ورزشی حدود ۵۰۰ هزار نفر باشد، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در عمل بخش قابل توجهی از ظرفیت این ورزشگاه‌ها مورد استفاده کارگران و خانواده‌های آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

این مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره اینکه در حال حاضر هیچ ساختار واحد و مشخصی برای ارزش گذاری بهای خدمات مجموعه‌های ورزشی کارگری وجود ندارد، گفت: اگر بپذریم که هدف از راه اندازی این مجموعه‌ها بالا بردن شاخص‌های اجتماعی همچون شادی، سلامت جسمانی و تقویت روحیه جامعه کارگری است باید تعرفه‌های استفاده از خدمات این مجموعه‌ها نیز با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌های کارگری تعیین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر این مجموعه‌ها با رویه درآمد زایی اداره می‌شوند بطوری که در عمل هزینه تعرفه خدمات برخی از ورزشگاه‌های کارگری با درامد خانواده‌های کارگری همخوانی نداشته و در عین حالبرخی امکانات این ورزشگاه‌ها به بهای نازل در اختیار گروه‌های اقتصادی توانمند قرار گرفته است.

احمد بیگی با بیان اینکه در حال حاضر وزیر کار توجه ویژه‌ای به موضوع توسعه رفاه کارگران دارد، گفت: در همین راستا اداره خدمات رفاهی و ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا شیوه کنونی قیمت گذاری خدمات ورزشگاه‌های کارگری را بر مبنای مصوبات مزدی شورای عالی کار مورد بازنگری قرار دهد تا از این طریق دسترسی خانواده‌های کارگری به امکانات این ورزشگاه‌ها بیشتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز