خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

ادغام صندوق های درمانی بیمارستان های خصوصی را به خرج کارگران رونق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۲۰

با اجرای طرح ادغام معاونت درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، کارایی بیمارستان‌های دولتی کاهش می‌یابد و مردم مجبور به رجوع به بیمارستان‌های خصوصی خواهند شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادغام صندوق‌های درمانی را زمینه ساز افزایش دستمزد پزشکان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، کارایی بیمارستان‌های دولتی کاهش می‌یابد و مردم مجبور به رجوع به بیمارستان‌های خصوصی خواهند شد.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: با ادغام صندوق‌های درمانی، مجموع منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. از طرفی، با توجه به اینکه این وزارتخانه متولی ارائه خدمات درمانی نیز هست، مسئولیت اداره منابع مالی و ارائه خدمات به طور همزمان در اختیار یک نهاد قرار می‌گیرد و این مساله خود، زمینه ساز کاهش کیفیت خدمات و افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود.

وی افزود: در صورت اجرای طرح ادغام، منابع مالی خدمت گیرنده‌ها در اختیار خدمت دهنده قرار خواهد گرفت و این امر به لحاظ منطق اقتصادی هم توجیهی ندارد.

این پیشکسوت کارگری با تاکید بر اینکه مشکل فعلی حوزه درمان کشور، صندوق‌های درمانی نیست ادامه داد: ساختار اداره منابع درمانی ناکارآمد است. هدف کنونی از ارائه خدمات درمانی به جای تامین رضایتمندی و سلامتی مردم، پول سازی و درآمدزایی از این طریق است.

صادقی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جامعه جراحان کشور مبنی بر پائین بودن دستمزد پزشکان و جراحان تاکید کرد: ادغام صندوق‌های درمانی با صندوق تامین اجتماعی زمینه را برای افزایش بی‌رویه دستمزد پزشکان مساعد می‌کند. با توجه به نارضایتی جامعه پزشکان از دستمزد‌ها، طبیعی است که پس از اجرای طرح، افزایش دستمزد پزشکان و جراحان از اولین اقدامات باشد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق درمانی تامین اجتماعی از پول کارگران و افراد تحت پوشش این سازمان تامین می‌شود یادآور شد: بخشی از درآمد جامعه کارگری و بازنشسته برای تامین هزینه‌های درمانی در طول سالین به این صندوق واریز شده است.

به باور صادقی اجرای این طرح منجر به دسترسی دولت و نهادهای وابسته به سرمایهٔ بخشی از مردم می‌شود و در نتیجه این سرمایه به جای اینکه پشتوانه مالی برای هزینه‌های درمانی آن‌ها باشد، صرف تامین کسری‌های بودجه و در نتیجه افزایش هزینه‌های درمانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز