خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه خدمات قضایی به زندانیان تشکیل شد؛

نشست هم‌اندیشی مدیران زندان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۲۴

با حضور رئیس سازمان زندان و دادستان کل کشور، نشست سراسری مدیران کل زندان‌ها و دادستان های سراسر کشور با هدف بررسی مشکلات قضایی زندانیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که برای اولین بار و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، دادستان کل کشور گفت:  برای حل مشکلات زندانیان و توسعه قضایی باید سطح تعامل دادستان ها با سازمان زندان ها که بخشی از قوه قضاییه است افزایش یابد.

حجت الاسلام والسلمین منتظری با بیان اینکه اساس کیفر در اسلام در کنار تنبیه فرد آموزش و اصلاح او است، گفت: قضات ناظر نیز بایستی به طور مستمر از زندان ها سرکشی کنند و با صبر و حوصله مشکلات زندانیان را پیگیری کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به تداوم شرایط کشور به علت ویروس کرونا گفت: در موضوع مرخصی زندانیان نباید سلیقه ای عمل شود لذا باید از یک شیوه نامه اصولی و واحد استفاده نمود.

وی ادامه داد: یکی از شاخص هایی که باید در مرخصی ها لحاظ شود؛ ظرفیت زندان ها است. چرا که اولین اقدام در پیشگیری از کرونا موضوع فاصله گذاری اجتماعی است از این رو نباید در زندان ها تراکم جمعیت داشته باشیم.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صیانت از جامعه و امنیت عمومی از وظایف دادستانی است گفت: در خصوص اشرار و جرمین حرفه ای با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماض برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور به موضوع سامانه های الکرونیک نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از این سامانه ها به ویژه برای دادرسی الکترونیکی ضمن کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت، فرآیند دادرسی ها را نیز تسریع می نماید.

وی افزود: استفاده از پابندهای الکترونیک نیز باید توسعه یابد و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

رئیس سازمان زندان ها نیز در این جلسه اظهار داشت: در اسلام هدف از کیفر اصلاح مجرم است و از این رو در قوانین و رویه های قضایی نیز اصلاح و تحول موضوعیت دارد نه تنبیه.

وی ادامه داد: همه اقدامات به قصد اصلاح است و همه باید مقام قضایی را یاری نمایند.

رئیس سازمان زندان ها بیان داشت: بدون هم افزایی توفیقی نخواهیم داشت چرا که زندان در واقع متعلق به مجموعه قضایی است و دادستان وکیل زندانیان است.

حاج محمدی با اشاره به اینکه زندان صرفاً محل نگهداری افراد نیست اظهار داشت: در زندان های کشور اصل بر فعالیت های فرهنگی و اصلاحی و تربیتی است و این امر بدون همکاری مجموعه قضایی و دادستان های محترم میسر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جایگاه قاضی یک جایگاه مهم و با اقتدار است گفت: قاضی می تواند نقش طبیب و پزشک را داشته باشد و در فرآیند بازپروری زندانی نقش مهمی را ایفا نماید.

در ادامه این نشست که به پیشنهاد رئیس سازمان زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و با حضور مدیران کل زندان ها و دادستان های سراسر کشور برگزار شد، راهکارهای رفع موانع و مشکلات در خصوص بهرمندی حداکثری زندانیان از تخفیفات قانونی و مرخصی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز