خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

تصمیم‌گیری درباره نحوه برگزاری مراسم محرم فقط با ستاد ملی مقابله با کروناست/ وظیفه نمایندگان، تزریق آرامش به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۳۰۶

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری کرونا را به مدت دو ماه نشکنیم، ‌این بیماری از بین رفتنی نیست.

«ملک فاضلی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر هرگونه اینکه «اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خلاف قانون اساسی است و باید با تصمیم مجلس صورت گیرد»، گفت: بهترین راه را دین مبین اسلام برای ما روشن کرده است. اساس در دین اسلام سلامت انسان است و در تمام موارد دینی تاکید بر حفظ سلامت و به ویژه پیشگیری از بیماری است.

او ادامه داد: یک روایت از حضرت رسول اکرم (ص) است که می‌فرمایند، اگر زمانی در جایی بیماری مشاهده شد و آن بیماری مسری است، ‌اگر در داخل شهر هستید از شهر خارج نشوید و اگر در شهری بیماری رخ داده است، به آن شهر مهاجرت و مسافرت نکنید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: این پیشگیری است که پیشوای مسلمانان و افتخار دو عالم به ما توصیه کرده و آموزش داده است؛ در نتیجه اگر مبنا را سلامت جامعه بگذاریم، همه چیز حل خواهد شد.

فاضلی با تاکید بر اینکه باید مشخص کنیم، چگونه برنامه و برخوردی داشته باشیم که براساس سلامت جامعه باشد، تصریح کرد: در برهه‌ای قرار داریم که روزانه کمتر از ۲۰۰ نفر را به علت ابتلا به کرونا از دست می‌دهیم، و با  ویروس ناشناخته‌ای مواجه هستیم که نه درمان و نه واکسنی دارد.

او افزود: این بیماری شش ماه بیشتر نیست که در کشور شایع شده است. از کجا می‌دانیم که چقدر ماندگاری دارد؟ آیا واکسن می‌تواند ماندگاری ایمنی به وجود آورد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارهای ایمنی شناختی ویروس از نظر بالابردن سطح ایمنی بدن و میزان ماندگاری این ایمنی در بدن هنوز مشخص نیست، گفت: از طرفی داروی مشخصی هم برای آن وجود ندارد و داروهای موجود هم که قیمت برخی از آنها به ۶۰ میلیون می‌رسد، ثابت نشده است که صددرصد کمک کننده باشند.جامعه در شرایطی قرار دارد که وقتی در یک خانواده یک نفر بیمار می‌شود، آن خانواده مجبور می‌شود، همه دارایی خود را بفروشد تا دارویی را بخرد که هیچگونه مبنای اثرگذاری علمی ندارد.

این نماینده مجلس افزود: وقتی نماینده مردم می‌شویم و در مسند مدیریتی قرار می‌گیریم، حرفی که از زبانمان گفته می‌شود، دیگر حرف خودمان نیست و این حرف در عمق جامعه اثرگذار است که می‌تواند باعث التهاب درجامعه شود و یا جامعه را به آرامش برساند، بنابراین وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم تزریق آرامش به جامعه است.

او با تاکید بر اینکه این آرامش باید به درستی تزریق شود و باید سلامت جامعه را در آن در نظر گرفت، ادامه داد: اگر برای هرکاری که می‌کنیم چه برگزاری کنکور،‌ چه رفت‌و‌آمدهای غیرضرورری و... مبنا را سلامت جامعه قرار ندهیم، در نتیجه این بیماری رفتنی نیست.

فاضلی با اشاره به اینکه باید به سوابق شیوع بیماری‌های مسری در گذشته توجه شود و سیر پیشروی و مهار آن را درنظر گرفت، افزود:  متاسفانه اینگونه که پیش می‌رود تاکنون نتوانستیم بیماری را متوقف کنیم، چرا که رفتارها را متناسب نکردیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری نیز جداسازی و محدود کردن رفت و آمدها و جلوگیری از سفرهای غیرضروری و اجتناب از حضور در اجتماعات غیرضرور است و وقتی می‌گویند سعی کنید حداقل اجتماع شکل‌گیرد، این مفهوم دارد و باید به آن توجه کرد.

او در واکنش به اظهار یکی از نمایندگان در خصوص ورود مجلس به اعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاه این تصمیم‌گیری متعلق به ستاد کرونا است و باید این مطلب را آنها تشخیص دهند، چرا که رهبر انقلاب این موضوع را قاطع اعلام کردند.

او افزود: برخی مسائل را یکجانبه و برخی مسائل را چندجانبه می‌بینند‌، اما اساس باید سلامت جامعه باشد و در غیر این صورت جامعه دچار مشکل می‌شود.

فاضلی گفت: تا زمانی که زنجیره انتقال را به مدت دو ماه نشکنیم، ‌این بیماری از بین رفتنی نیست، اما امیدوارم بتوانیم بر این بیماری منحوس غلبه کنیم و بشریت روزهای خوش را ببیند و جامعه اسلامی ما بتواند وظایف مذهبی و مستحبات و آنچه که اعتقاد دارد را با آرامش و سلامت انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز