خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس تهران:

ماموریت‌های اورژانس کاهش پیدا کرده است/ بیماران بدحال‌تر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۴۲

رئیس اورژانس تهران گفت: ماموریت‌های ما کاهش پیدا کرده است، اما بیماران بدحال‌تر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پیمان صابریان» رئیس اورژانس تهران، در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در این مدت ماموریت های ما کاهش پیدا کرده است. اما بیماران بدحال تر هستند و بلافاصله به بخش های ویژه ارجاع داده می شوند.

صابریان گفت: باید توجه داشته باشیم که در اورژانس پیش بیمارستانی موارد قبلی هم وجود دارد. با وجود کرونا، نیاز پیدا کردیم آموزش و فشردگی بیشتری داشته باشیم. تمام این کارها انجام شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اتفاقات چین، با دستور رئیس اورژانس کشور، قبل از آغاز کرونا دپوی تجهیزات لازم داشتیم. این کار انجام شد،. مهم بود زیرا نیروهای کم ما باید با تجهیزات جبران می شدند. 

صابریان گفت: پس از شیوع کرونا تماس های ما ۴ برابر افزایش پیدا کرد. با ایجاد سامانه ای مجزا توانستیم ۵۰ درصد این تماس ها را پاسخگو باشیم. همچنین، تا بحال سابقه نداشته است که ناچار به انتقال بیماران یک بیمارستان به بیمارستان دیگر باشیم که در جریان کرونا اتفاق افتاد. خوشبختانه همکاران ما این اقدام را با موفقیت انجام دادند. 

وی افزود: برای حفاظت بیشتر از سلامت شهروندان، آمبولانس های انتقال بیمار کرونا از بیماران دیگر جدا شد. هر آمبولانس پس از تحویل بیمار به بیمارستان، ضدعفونی می شد و دوباره به چرخه خدمت بازمی گشت. نیروهای ما از بدو شروع کرونا به خانه نرفته اند. شیفت کاری انها فشرده تر شده است. شیفت های ۲۴-۴۸ به ۱۲-۲۴ تغییر کرده است و زمان استراحت را در مکان های مشخصی می گذرانند تا خانواده های خود را از بیماری مصون دارند.

صابریان، گفت: ما مدتها است که کمبود نیرو داریم. با ۵۰ درصد نیرویی که باید داشته باشیم کار می کنیم. زحمت زیاد نیروهایمان توانست کمبودهایمان را جبران کند. همه جا در کادر درمان کمبود وجود دارد، اما کمبود نیرو در اورژانس بیشتر است. 

وی افزود: نظر رئیس اورژانس این بود که انتقال بین بیمارستانی، توسط اورژانس ما انجام شود. ما تجهیزاتمان از اورژانس های خصوصی بیشتر است. این کار به ما محول شد و از پس آن بر آمدیم. پیشتر یک اورژانس خصوصی تخلفاتی مرتکب شده بود، که به آن رسیدگی شد. امروز اگر تخلفی انجام شود، برخورد می کنیم و حتی ممکن است آمبولانس آنها ضبط شود.  قبل کرونا هم آمبولانس های خصوصی جابه جایی های غیر استانداردی داشتند. امروز هر جابجایی برای کرونا یا غیر آن، سختگیرانه نظارت می شود. 

صابراین اشاره کرد: روزانه تا ۴۸۰۰ یا ۵۰۰۰ بیمار را منتقل کردیم. افراد مسن با میانگین ۶۰ سال بالاتر بودند و کودکان کمتر بودند. ما برانکاردهای بیماران تنفسی را در امبولانس ها مستقر کردیم و تمام پروتکل های جهانی در اورژانس رعایت می شود. 

روئیس اورژانس تهران گفت: بنا بر پیش بینی، تجهیزات را با بالاترین کیفیت، قبل از شیوع کرونا  اماده کردیم. در هیچ جای نظام درمان تجهیزاتی که اورژانس دارد نیست. مشکلی از نظر لباس های ایمنی نداریم و نداشتیم. . اگر به خاطر داشته باشید اولین تصاویر استفاده از پوشش ایمنی کامل، مربوط به اورژانس بود.  مانند قبل از شیوع کرونا که ترافیک داشتیم، تلورانس رسیدگی به بیمار ما ۱۶ دقیقه خواهد بود. 

وی اشاره کرد: حال آقای کولیوند خوب است و ایشان بزودی در جمع خبرنگاران حاضر می شوند. 

صابراین گفت: بیماران ما امروز بدحالتر شده اند. شاید به این دلیل که افراد در قرنطینه خانگی می مانند تا به مرحله ای برسند که نیاز فوری به اورژانس پیدا کنند. این البته به معنای رعایت قرنطینه خانگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز