در گزارشی تشریح شد؛
رد شایعه بتنریزی نامناسب در زیرگذر استاد معین
معاون فنی و عمرانی شهرداریتهران اعلام کرد: برخلاف برخی شایعات مطرح شده، روسازی بتنی تونل زیرگذر استادمعین در ساعات میانی روز و در دمای مناسب صورت پذیرفته است.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوریدیلمی با بیان آنکه اجرای رویه بتنی، حجم آسفالت مصرفی را به شدت کاهش میدهد، استفاده از بتن غلتکی را راهکاری مناسب برای اجرای پروژههای روسازی در شرایط افزایش قیمت قیر ذکر کرد.
وی افزود: روسازیهای بتنی فارغ از ارزیابیهای اقتصادی، در شرایط متغیر جوی و ترافیکی رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان میدهند و از این رو چرخه عمر طولانیتری نسبت به روسازیهای آسفالتی دارند.
صبوری با رد برخی اخبار منتشر شده درباره اجرای روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استاد معین در دمای نامناسب، یادآور شد: کمینه دمای شبانهروز مربوط به ساعات اولیه صبحگاه است و با توجه به اینکه هیچیک از پروژههای روسازی شهر تهران در این ساعات انجام نمیشود، ملاک قرار دادن این شاخص در مورد پروژه تونل- زیرگذر خیابان استادمعین محلی از اِعراب ندارد.
وی با تأکید بر اینکه عملیات روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در ساعات میانی روز و در دمای بالای ۵ درجه سانتیگراد صورت پذیرفته، یادآور شد: هیدراته شدن سیمان، فرآیندی گرمازا بوده و از این رو ادعای کاهش مقاومت بتن در اثر سرما، مردود است.
صبوری گفت: کما اینکه سطح معبر تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به گواه تصاویر موجود از مراحل اجرای پروژه، متعاقب پخش و کوبش بتن غلتکی زیر پوشش پشم شیشه و پلاستیک رفته و به این ترتیب شرایط عمل آوری مناسبی را طی کرده است.
گفتنی است، است پروژههای احداث ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بخش های مختلف تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و همچنین بهسازی و مرمت مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان، از جمله پروژه هایی هستند که با استفاده از روسازی بتنی، احداث یا مرمت شده اند.
روسازی بتنی برخی از این طرحها از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک در فصل زمستان صورت پذیرفته و با گذشت قریب به یکسال از زمان افتتاح در شرایط مناسب بهرهبرداری قرار دارد. پروژه زیرگذر استاد معین باعث میشود بخششمالی خیابان استاد معین به بخشجنوبی این خیابان متطل شود. این پروژه از جهت گذر از زیر خیابان آزادی و همچنین بالای متروی تهران حفاری بسیار پیچیده و سختی داشته است.