خبرگزاری کار ایران

سید جواد حسینی تاکید کرد:

آگاهی‌بخشی، مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند

آگاهی‌بخشی، مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند
کد خبر : ۷۹۴۰۲۸

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آگاهی‌بخشی، مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در نشست با کارکنان و مدیران معاونت حقوقی و امور مجلس با اشاره به سیاست بی‌خردانه دولت آمریکا گفت: آمریکا مواجهه بی‌خردی با نظام جهانی دارد و تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشان از عجز و ناتوانی آمریکا در مقابله با ملت ایران دارد، هرچند که این تحریم باعث اقتدار بیشتر محمدجواد ظریف شده است.

وی با بیان اینکه در جلوگیری از تخلفات و ارتقای خدمت مکرمانه تلاش کنیم، گفت: داده‌های آماری حوزه حقوقی را داده‌کاوی کنید تا در پژوهشگاه مطالعات موردبررسی و پژوهش قرار بگیرد و خروجی پژوهش‌ها، مبنای عمل برنامه‌ها قرار داده شود.

حسینی بابیان اینکه بررسی تخلفات انجام‌شده، عدم آگاهی متخلفان به مسائل قانونی را نشان می‌دهد و اگر افراد آگاهی لازم را داشتند، مرتکب تخلف نمی‌شدند، گفت: آگاهی‌بخشی، مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند و این آگاهی بخشی از طریق توانمندسازی و دوره‌های ضمن خدمت می‌تواند در مخاطبان و ذی‌نفعان صورت گیرد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به پیگیری سیاست پیشگیری در امور حقوقی، اظهارکرد: برای سالم‌سازی محیط اجتماعی رویکرد پیشگیری بر درمان اولویت دارد، همچنین جهت‌گیری ساختاری بر آسیب‌شناسی ارجح‌تر است لذا در امور حقوقی باید سیاست پیشگیری مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از دلایل انحرافات اجتماعی برچسب‌زنی است و به‌عنوان‌مثال فردی از زندان برمی‌گردد یا از اعتیاد پاک‌شده اما بازهم به وی برچسب می‌زنیم لذا از برچسب‌زنی به افراد خصوصاً در دستگاه‌های دولتی باید پرهیز کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در معاونت حقوقی و امور مجلس باید قوانین مربوط به املاک و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش را احصا کنیم تا از درون قوانین، ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش را آزاد کنیم و در این مسیر باید به دنبال تدوین طرح‌ها و لوایحی که آزادسازی ظرفیت‌ها را انجام می دهد، باشیم.

حسینی تأکید کرد: بر تسجیل و مستندسازی املاک و دارایی‌های بی‌شمار آموزش‌وپرورش تمرکز داشته باشید لذا مدارس، کانون‌ها، مراکز درمانی، رفاهی، آموزشی از املاکی مهمی است که باید حفظ شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تعیین تکلیف املاک مورد اختلافی، اظهارکرد: در مورد این املاک پیگیری‌های لازم در راستای حل اختلافات صورت گیرد و ساماندهی و بهینه‌سازی املاک مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی مدارس، اظهار کرد: با ساماندهی مدارس تلاش می‌کنیم از تنوع ٢۴ نوع مدرسه که در حال حاضر وجود دارد، کم شود و مدارسی که غیراقتصادی است و قابلیت اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی را ندارد به فضایی منتقل شوند که تعلیم و تربیت تمام ساحتی در آن اجرا شود، چراکه اولین آموزه سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

حسینی بابیان اینکه حضرت امام (ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است، گفت: مجلس حاصل رأی مردم است و رابطه آموزش‌وپرورش با مجلس می‌تواند به صورت رابطه آسیبی و ظرفیت‌ساز باشد، لذا باید بر رابطه ظرفیت‌ساز تأکید کنیم. رابطه با مجلس نباید تعارضی، تزاحمی و تداخلی باشد و باید از چنین روابطی پرهیز کنیم و در رابطه همواره باید نگاه آسیب‌شناسانه وجود داشته باشد. روابط توافقی، سازشی و تساهلی نیز خطرناک است و نباید رابطه سازشی و تعارضی داشته باشیم بلکه باید رابطه تعاملی باشد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش اهداف سازمانی بر مبنای سند تحول بنیادین دارد لذا باید از ظرفیت مجلس برای تحقق اهداف استفاده کنیم و می‌توانیم از این ظرفیت‌های قانونی به‌خوبی بهره بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز