خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش‌ در گفت‌وگو با ایلنا:

تبدیل زیرزمین مدارس به سالن ورزشی/ امکان انتقال دانش‌آموزان به سالن‌های ورزشی نزدیک مدارس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۸۹

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از تبدیل زیرزمین مدارس به سالن ورزشی خبر داد.

مهرزاد حمیدی (معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مذاکره برای استفاده از سالن‌های ورزشی نزدیک مدارس به کجا رسید؟ گفت: برای گسترش فضای استاندارد ورزشی برای دانش‌آموزان تفاهمنامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان داریم و در راستای این تفاهمنامه برخی از مناطق اقدام به این کار کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات این طرح گفت:  به دلیل اینکه سالن‌های ورزشی عمدتا در اختیار بخش خصوصی است و امکان دارد، فاصله بیش از یک کیلومتر با مدرسه داشته باشند، امکان اینکه مدرسه، ماشین بگیرد و دانش‌آموزان را هر جلسه به آنجا ببرد و بیاورد، وجود ندارد، زیرا ساعت درس تربیت بدنی محدود است و ممکن است؛ دانش‌آموزان  از دروسی که قبل و بعد از زنگ تربیت بدنی گذاشته می‌شود، جا بمانند و به همین دلیل با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

حمیدی تصریح کرد: چشم‌انداز من این است که هر مدرسه می‌تواند یک سالن ورزشی باشد. وقتی ما برای دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و... کلاس درس داریم، طبیعتا کلاس استاندارد تربیت بدنی نیز همان سالن ورزشی است  که باید ساخته شود.

وی ادامه داد: حتما به این سمت خواهیم رفت، اما این کار سختی است و امکانات و هماهنگی‌های بسیاری را طلب می‌‌‎کند و از طرفی فعالیت‌های ورزشی به علاقه‌مندی دانش‌آموزان هم بستگی دارد. همچنین تاکید ما بر کارهای تیمی و جمعی است، زیرا می‌خواهیم بچه‌ها شادتر باشند.

حمیدی با اشاره به اینکه برای مدارس تازه‌ساز فضای سرپوشیده و روباز استاندارد پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: همچنین جهت‌گیری ما این است که دیگر سالنی بیرون از مدرسه نسازیم و اکنون به دنبال طراحی سالن‌های کوچک در مدارس هستیم، به صورتی که بتوان آنها را در دل مدرسه جا داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در پایان گفت: حتی می‌توان برای توسعه فضای ورزشی در مدرسه از زیرزمین‌های مدارس هم بهره ببرد، ما حتی در یکی از مدارس تهران این کار را کردیم و در آنجا بچه‌ها حرکات زمینی و ژیمناستیک را انجام می‌دهند. باید کاری کنیم که بچه‌های ابتدایی‌مان فعالیت‌های حرکتی مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز